FIA WRC

אליפות הראלי העולמית (WRC) נוסדה בשנת 1973 על ידי ה-FIA. תואר "אלוף היצרנים" הוענק כבר בשנת 1973, בעוד תארי אליפויות הנהגים ונהגי המשנה נוסדו רק בשנת 1979.

לוח השנה של אליפות הראלי 2019

Large-photo-0-FIA_555x318_light

14 סבבים ברחבי העולם

עונת 2019 של אליפות הראלי העולמית נפתחה ב-24 לינואר במונטה קרלו. היא תסתיים ב-19 לנובמבר באוסטרליה.

השנה, אירוע חדש שולב באליפות – ראלי צ’ילה.

עקבו אחר כל החדשות על סיטרואן בראלי העולמי באתר שלנו או ברשתות החברתיות שלנו

לחדשות נוספות כנסו לסיטרואן מירוצים 

מגוון רחב של תנאי שטח

Large-photo1-FIA_555x318

מרוץ ראשון: ראלי מונטה קרלו (24-27 בינואר)

מחבל ה- Hautes-Alpes על הגבעות שמעל ניס, הראלי הוותיק בעולם נערך בדרכים המרהיבות של דרום צרפת. הקושי העיקרי הוא ההתמודדות עם מזג האוויר, שיכול להיות בלתי צפוי בתקופה זו של השנה.

לכתבה המלאה>

Small-photo2-FIA_308x176

מרוץ שני: ראלי שבדיה (14-17 בפברואר)

למרות שהוא נערך על אדמה קפואה, ראלי שבדיה הוא אחד המהירים ביותר בסבב הודות לאחיזה שמעניקים הצמיגים הממוסמרים. בעוד הנהגים יכולים “להישען” על קירות של שלג דחוס, גם קל להיתקע בהם…

לכתבה המלאה>

Small-photo3-FIA_308x176

מרוץ שלישי: ראלי מקסיקו(7-10 במרץ)

עם שפע דרכים הרריות ואטמוספריה נהדרת, ראלי מקסיקו הפך עם השנים לקלאסיקה של ה-WRC.

לכתבה המלאה>

Small-photo4-FIA_308x176

מרוץ רביעי: ראלי קורסיקה (28-31 במרץ)

ה- Tour de Corse, המשתתף בסבב העולמי מאז 2015, נערך רובו על אספלט. הראלי מאפשר לנו לגלות את הנופים היפים של “האי היפה”.

לכתבה המלאה>

Small-photo5-FIA_308x176

מרוץ חמישי: ראלי ארגנטינה (25-28 באפריל)

ראלי ארגנטינה, הזוכה להערכה רבה בזכות הנופים המרהיבים והאווירה שיוצרים חובבי הספורט המוטורי – ה- aficionados – והפך עם השנים לרגל החמישית באליפות העולמית של ה-FIA.

Small-photo6-FIA_308x176

מרוץ שישי:  ראלי צ’ילה

הראלי החדש בסבב ה-WRC מבטיח הפתעות רבות…

לכתבה המלאה>

Small-photo-7-FIA_308x176

מרוץ שביעי: ראלי פורטוגל (30 במאי – 2 ביוני)

עם שפע עפר ומינון גבוה של מראות מרהיבים, ראלי פורטוגל הוא ללא ספק אחד האירועים הפופולריים ביותר בעונה.

לכתבה המלאה>

Small-photo8-FIA_308x176

מרוץ שמיני: ראלי איטליה סרדיניה (13-16 ביוני)

הדרכים המהירות והצרות, התחומות בשיחים, עצים ואבנים, לא משאירות לנהגים המתחרים בסרדיניה שום מקום לטעויות.

Small-photo9-FIA_308x176

 

מרוץ תשיעי: פינלנד (1-4 באוגוסט)

מהיר וכני מאוד, ראלי פינלנד האגדי הוא אחד מהקשים ביותר בליגה, ולא סולח לאף טעות של נהג המשנה (האחראי לניווט).

Small-photo10-FIA_308x176

מרוץ עשירי: ראלי גרמניה (22-25 לאוגוסט)

ראלי גרמניה, הנחשב לראלי האספלט הקשה ביותר של סוף העונה, גם בשל תנאי מזג האוויר הבלתי צפויים, המקשים על בחירת הצמיגים המתאימים.

Small-photo11-FIA_308x176

מירוץ אחת-עשרה: ראלי טורקיה (12-15 בספטמבר)

על שפתו של הים התיכון, ועל דרכים הרריות – מתחרי אליפות הראלי העולמית יתמודדו עם דרכי העפר הקשוחות של ראלי טורקיה.

Small-photo12-FIA_308x176

מרוץ שניים-עשר: ראלי ווילס (3-6 באוקטובר)

ראלי ווילס הוא בדרך אירוע כלל קר, רטוב וערפילי, מה שהופך אותו תמיד למחזה מרתק.

Small-photo13-FIA_308x176

מרוץ שלושה-עשר: ראלי ספרד (24-27 לאוקטובר)

עם שני ימים הנערכים על אספלט ויום אחד על עפר, ראלי ספרד הוא אירוע יוצא דופן הדורש מהצוותים סגנון נהיגה ייחודי.

Small-photo14-FIA_308x176

מרוץ 14: ראלי אוסטרליה (14-17 בנובמבר)

ראלי אוסטרליה הוא ללא ספק הראלי הכי “אקזוטי” בעונה, וטומן בחובו שפע הפתעות לנהגים. הוא המרוץ האחרון לעונת 2019.

איך “עובד” ראלי בליגת ה-WRC?

Large-photo-15-FIA_555x318

ההבדל העיקרי בין המרוצים באליפות הראלי העולמית הוא תוואי השטח. בהתאם למדינה, האירועים נערכים על שבילי עפר, אספלט או שלג.

חוץ מההבדל הזה, כל ראלי מאורגן באופן דומה:

  • שלישי ורביעי: שני הימים הראשונים מוקדים ל-“reccies”, מעברי אימון על המסלול המאפשרים לצוותים לרשום לעצמם הערות וללמוד את המסלול.
  • יום חמישי: ה” shakedown”, רצף מבחנים בתנאי אמת לפני שהמרוץ עצמו מתחיל.
  • שישי, שבת וראשון: המרוץ עצמו, עם רצף של 15 עד 25 “ספיישלים”. הספיישלים הם קטעי דרך הסגורים לתנועה, שאליהם מזנקים הצוותים אחד אחרי השני, במטרה לסיים אותו בזמן הקצר ביותר. הזמן נמדד בדיוק של עשירית שניה.

כדי לעזור לנהג, נהג המשנה מקריא את ההערות שהצוות רשם במהלך ה-reccies, שנוגעות ברובן למצב הדרך.

בין הספיישלים וכאשר נוסעים אל אזור הסיוע הטכני, המתחרים נוסעים על דרכים הפתוחות לתנועה, ולכן צריכים לנהוג בהתאם לחוקי התנועה.

הגישה אל שטח הסיוע הטכני מבוקרת בקפדנות (זמנים, זמן העבודה של המכונאים וכו’). אם תיקונים או התאמות לרכב נדרשים מחוץ לאזור הסיוע הטכני, רק לנהג ולנהג המשנה מותר לבצע אותם, תוך שהם משתמשים אך ורק בציוד הנמצא ברכבם.

קבוצת הראלי של סיטרואן ברשתות החברתיות

ה-# C3WRCLIVE משודר פעם ביום, מחמישי עד ראשון, במהלך כל מרוץ

Small-photo16-FIA_308x176

עקבו אחרינו ב-Facebook >

עקבו אחרינו ב- Instagram > 

עקבו אחרינו ב- WhatsApp >

עקבו אחרינו ב- YouTube >