רכב חשמלי – עולם החשמל של סיטרואן

E-COMFORT

סיטרואן מציגה רכבים חשמליים המשלבים חווית E-COMFORT, ביצועים ידידותיים לסביבה וטכנולוגיה חדישה.

סיטרואן מציגה רכבים חשמליים המשלבים חווית  E-COMFORT לבין ביצועים ידידותיים לסביבה וטכנולוגיה חדישה: סיטרואן e-C4 100% חשמלי החדש וסיטרואן C5 AIRCROSS PHEV היברידי-נטען

סיטרואן e-C4 החדש: 100% חשמלי

סיטרואן e-C4 החדש מציע רמת נוחות שטרם הכרתם עם תא נוסעים מרווח במיוחד ותוכנית הנוחות המתקדמת Citroën Advanced Comfort®. תוכנית בלעדית זו כוללת מרכיבי נוחות מתקדמים כמו מתלי Progressive Hydraulic Cushions® ומושבי Advanced Comfort נוחים במיוחד. אל כל אלו מצטרפת חוויית הנהיגה החשמלית והייחודית – שקטה במיוחד ללא רעש מנוע ונטולת וויברציות ורעידות.

יחידת הנעה חשמלית טהורה

סיטרואן e-C4 מצויד ביחידת הנעה 100% חשמלית עם מנוע חשמלי בעל 136 כוחות סוס ומומנט של 26.5 קג”מ. אחד מהיתרונות של המנוע החשמלי הוא תגובת הדוושה מיידית המאפשרת לרכב הפנאי החשמלי להאיץ למאה קמ”ש תוך 9 שניות בלבד – מהר יותר מגרסאות הטורבו-בנזין וטורבו-דיזל של ה-C4 החדשה.

57663351_electric_cars2

טווח חשמלי ואפשרויות טעינה

הודות לסוללת ליתיום-יון מתקדמת בעלת קיבולת של 50 קווט”ש, טווח הנסיעה על-פי תקן WLTP המחמיר עומד על 351 קילומטרים*.
את ה-e-C4 ניתן להטעין מעמדת טעינה ביתית, ציבורית או בעמדת טעינה מהירה.
הסוללה זוכה לאחריות ל-8 שנים או 160,000 ק”מ והבטחה לשמירה על 70% מכושר הטעינה שלה, כדי שתוכלו לנסוע בשקט נפשי מלא.

השבת אנרגיה (בלימה רגנרטיבית)

ל-e-C4 מצב נהיגה B ייעודי לבלימה רגנרטיבית. במצב נהיגה זה, בלימת המנוע מוגברת גם ללא לחיצה על דוושת הבלם, ובאותה העת המערכת אוגרת את אנרגיית הבלימה, מטעינה את הסוללה ומעלה את טווח הנסיעה.

מצב תצוגה ייעודי בלוח המחוונים

לוח המחוונים הדיגיטלי של ה-e-C4 כולל מצב תצוגה ייעודי שמציג את מחוון הכוח ואת זרימת האנרגיה. בנוסף, על גבי מסך המולטימדיה המרכזי, ניתן להציג את מצב המערכת החשמלית ואת סטטוס הטעינה של הסוללה. כאשר הרכב נמצא בטעינה, על גבי המסך מוצג המידע הרלבנטי כמו הזמן שנותר לסיום הטעינה, קצב הטעינה וטווח הנסיעה.

הנעה חשמלית – סביבת נהג דיגיטלית

סיטרואן e-C4 מציע סביבת נהג דיגיטלית למשעי, מקושרת ואינטואיטיבית לתפעול, עם לוח מחוונים דיגיטלי, מסך מולטימדיה מרכזי ”10 עם הפעלה קולית, דיבורית BT וממשק Apple CarPlay לצימוד הטלפון הנייד. חידוש מקורי מהווה ה-Smart Pad Support®, מעמד אוניברסלי לטאבלט שמאפשר עיגון קל ומהיר של טאבלט לדשבורד עבור היושב במושב הקדמי וחסימת התוכן המוקרן מעיני הנהג.

היתרונות של נסיעה בכוח החשמל: פלאג-אין הייבריד

CL-19.030.007_920x520

חווית E-COMFORT

אתם יכולים ליהנות ממתלי ה-Progressive Hydraulic Cusions, מושבי הנוחות המתקדמת של סיטרואן וכל מערכות העזר לנהג שמציעה סיטרואן C5 AIRCROSS PHEV.
אתם יכולים ליהנות מהיעדר מוחלט של רעידות, מהשקט המוחלט של הנעה חשמלית ומתפעול קל באופן יוצא דופן. אתם עטופים בבועה חסרת תחרות של נוחות ושלווה.
כמו כן, בשל השילוב של מנוע בנזין עם מנוע חשמלי, ניתן ליהנות ברכב היברידי נטען מכל העולמות:
במצב חשמלי, אתם נהנים מביצועים זריזים, מומנט זמין ותאוצה חזקה וחרישית. בנסיעות ארוכות יותר, מנוע הבעירה הפנימית לוקח פיקוד בהליך פשוט ומספק כוח להנעת הרכב כמו גם מטעין את הסוללה.

ביצועים משופרים לנוחיותכם במצב חשמלי

*הספק משולב של 225 כ”ס

*האצה חדה הודות למומנט מיידי

*נהיגה שקטה

חיסכון ברכב חשמלי

*הצרכן נהנה מחיסכון משמעותי ברכב חשמלי בצריכת דלק הממוצעת לעומת הגרסאות עם מנוע בעירה

*בנסיעה במצב חשמלי יש אפס פליטות מזהמים

*אחריות ל-8 שנים/160,000 ק”מ לסוללה

קלות שימוש ב-PHEV

שימוש נוח ופשוט שיעשה לכם חיים קלים ב-CITROEN C5 AIRCROSS PHEV:

*טעינה מואצת תתבצע בכשעתיים עם מטען מובנה מובנה של 7.4 קילוואט (בשימוש בעמדת טעינה רגילה)

*מידע בזמן אמת על צריכת האנרגיה בזמן הנסיעה (בנזין/חשמל או שילוב בין השניים)

קיימים 3 מצבי נהיגה לנוחיותכם ברכב היברידי- נטען

מצב חשמלי

נצלו את יתרונות הנהיגה ברכב היברידי נטען במצב 100% חשמלי: דממה ואפס פליטת CO2. מצב זה, אידיאלי לנהיגה בעיר, מופעל כברירת מחדל כאשר אתם מניעים את הרכב ההיברידי-נטען שלכם (בתנאי שהסוללה טעונה לחלוטין).

מצב הייבריד

תנו למכונית שלכם להחליט עבורכם: בהתאם לסגנון הנהיגה שלכם ואופי המסלול, הרכב יעבור בין מצב חשמלי להנעה בכוח מנוע הבעירה הפנימית. הרכב הפלאג-אין הייבריד שלכם בוחר באופציה המתאימה כדי להבטיח לכם שימוש אופטימלי באנרגיה החשמלית של רכבכם.

מצב ספורט

החוויה של הכוח המשולב של מנוע הבעירה הפנימית והמנוע החשמלי. תאוצה, האטה: תוכלו ליהנות לכם בנוחות בעודכם יושבים ברכב הפלאג-אין הייבריד שלכם.

אוטונומי

factors

מה משפיע על הטווח של הרכב החשמלי שלכם?

“טווח הנסיעה” של רכב חשמלי הוא נתון שמשמעותו כמה קילומטרים אפשר לנסוע לפני שהסוללה תתרוקן לחלוטין.  פרוטוקול ה-WLTP משקף בצורה ריאליסטית יותר את צריכת האנרגיה של הרכב החשמלי וטווח הנסיעה שלו. ועדיין, טווח הנסיעה שיתקבל במציאות מושפע מגורמים שונים:

  • מהירות: נסיעה במהירות קבועה של 130 קמ”ש תקצר בחצי את טווח הנסיעה הרשמי לפי תקן WLTP.
  • טמפרטורה: הטמפרטורה החיצונית, ולא משנה אם יש צורך לחמם את תא הנוסעים או לקרר אותו, תשפיע על טווח הנסיעה של הרכב שלכם. כאשר הטמפרטורה בחוץ היא 0 מעלות, טווח הנסיעה של רכבכם יתקצר בכ-10%.
  • צורת הנהיגה: סגנון נהיגה זורם ומודע יעזור לכם להפיק את טווח הנסיעה האופטימלי.
  • סוללה: חימום וקירור הרכב יכולים להיות אחראים ל-10% עד 30% מצריכת האנרגיה, אולם אלמנטים חשמליים אחרים (כגון מגבים, תאורה ומערכת השמע) הם בעלי השפעה זניחה..
  • טופוגרפיה: כאשר אתם נוסעים בעליה, צריכת האנרגיה של רכבכם עולה, מה שמקצר את טווח הנסיעה. לעומת זאת, כאשר אתם נוסעים בירידה, אתם מחזירים לעצמכם חלק מהאנרגיה בזכות הבלימה הרגנרטיבית.

כדי להפיק את הטווח המקסימלי מהרכב שלכם, אתם יכולים להיעזר ב”מחוון הכוח” שבלוח המחוונים כדי לפקח על צריכת האנרגיה שלכם בזמן אמת. בנוסף, שימוש במצבי נסיעה – driving modes – מסוימים, כגון Eco-Drive או Brake – הם דרך נוספת להאריך את טווח הנסיעה של הרכב שלכם.

טעינת רכב חשמלי

CL-19.030.013_1004x426

טעינה בעמדת טעינה פרטית

ניתן לטעון את המכונית הפלאג-אין הייבריד בבית או במקום העבודה.

טעינה מעמדת טעינת ייעודית Type 2 (‏Mode 3) היא הדרך המומלצת לטעינת המכונית על בסיס יומיומי. הכבל מגיע כסטנדרט עם המכונית.

טעינה מ-100%-0%: זמן טעינה ינוע משעתיים לשש שעות, במסגרת לסוג הטעינה.

עמדות טעינה ציבוריות

רוב עמדות הטעינה הציבוריות בישראל כוללות שקעים Type 2, כאשר בנוסף קיימות גם עמדות טעינה מהירות (DC). 

ECODRIVING TIPS

CL-19.030.002_1004x428

נהיגה אקולוגית היא נהיגה חסכונית ויעילה המאפשרת למקסם את טווח הנסיעה של המכונית החשמלית.

אימוץ נהיגה חלקה

כדי למנוע צריכת אנרגיה גבוהה, שנו את צורת הנהיגה והימנעו מהאצה, פניות ובלימות חזקות. בכבישים מהירים, זכרו כי למהירויות גבוהות ישנה השפעה משמעותית על צריכת האנרגיה ועל טווח הנסיעה.

שימוש במצב בלימה (Brake)

במקום להשתמש כל הזמן בדוושת הבלם, השתמשו במערכת הבלימה המאפשרת ייצור אנרגיה מחודשת ולכן טוענת את הסוללה בזמן האטה.

שימוש במצב ECO

מכוניות חשמליות מאובזרות מציעות מצב ECO החוסך אנרגיה על ידי הפחתה סבירה של כוח המנוע. זהו מצב שעדיף להשתמש בו בנהיגה בעיר מפני שנהיגה עירונית דורשת פחות כוח מאשר כביש מהיר.

תחזוקה של הצמיגים

חשוב לתחזק את הצמיגים ללא קשר לסוג המנוע. מעבר להיבט הבטיחותי, מכוניות חשמליות מפחיתות את צריכת האנרגיה, אולם צמיגים לא מתאימים או לחץ אוויר לא תקין בצמיגים עשויים להגדיל את צריכת האנרגיה.

*נתוני צריכת הדלק, צריכת החשמל וטווח הנסיעה הינן מבדיקות מעבדה שהתקבלו מהיצרן.

נתונים אלו בפועל מושפעים מתנאי הדרך, מתחזוקת הרכב וממאפייני הנהיגה ולכן עלול להיווצר פער משמעותי ביחס לנתוני המעבדה