June 24, 2019

פודיום חמישי ברציפות ל-C3 WRC עם מקום שלישי לאוג’ייה ואינגרסיה

ראלי ארגנטינה ה-39 (25-28 לאפריל)

סבסטיאן אוג'ייה וג'וליאן אינגרסיה הציגו פעם נוספת ביצועים הירואיים והשיגו את הפודיום הרביעי שלהם העונה והחמישי של קבוצת הראלי של סיטרואן טוטאל, לאחר סיום מותח וקשה במיוחד בקטע הדירוג האחרון!

לאחר שהמתחרים הישירים שלהם על המקום על הפודיום ספגו עונש של עשר שניות לאחר שסטו מנתיב המירוץ באחד מקטעי הדירוג ביום שבת, סבסטיאן אוג’ייה וז’וליאן אינגרסיה זינקו ליום האחרון של המירוץ במקום השלישי. הם החזיקו ביתרון שברירי של 6.0 שניות, כשלפניהם קטע הדרוג הקשה מאוד של El Condor ו- Giulio Cesare. תוך הפגנת גישת ה-Never-Say-Die המפורסמת שלהם, אלופי העולם שש פעמים נלחמו בנחישות, תוך שהם לא שוכחים גם את חשיבות השגת הנקודות לטובת הקרב על האליפות. המאמצים שלהם השתלמו בסופו של דבר: הם ניצחו ב-Power Stage, הניצחון השלישי שלהם בקטע דרוג במירוץ, מה שהעניק להם סופית את המקום השלישי על הפודיום, בפער של 1.4 ש’ בלבד!

המקום השלישי של סבסטיאן וז’וליאן, יחד עם חמש הנקודות שקיבלו על המקום הראשון ב-Power Stage, מחזקים את אחיזתם במקום השני בדרוג הכללי של האליפות, עשר נקודות בלבד מאחורי המקום הראשון. זה הפודיום הרביעי שלהם השנה, לאחר שניצחו במונטה-קרלו ומקסיקו, וסיימו שניים בקורסיקה. זו גם הפעם החמישית בחמישה מירוצים שקבוצת הראלי של סיטרואן טוטאל מסיימת בין שלושת הראשונים.

למרות תנאי האחיזה הקשים והמשתנים, במיוחד ביום הפתיחה לאחר שגשם כבד ירד בלילה לפני כן, הצוות הצרפתי פתח בצורה נהדרת, כשהוא מסיים פעם אחר פעם בין המובילים ומסיים את היום במקום השני, 11.9 ש’ בלבד מאחורי המובילים. אך היום השני היה בעייתי יותר. בלבול לגבי הנתיב בקטע SS11, שנוצר עקב שער שהושאר פתוח, בעוד בספר הדרך הוא הופיע כסגור, גרם לסבסטיאן וז’וליאן להסס, מה שבסופו של דבר גרם לפגיעה בהילוך הכח של ה-C3 WRC שלהם עקב פגיעה בשער. עקב כך הם התדרדרו עד למקום השישי, במרחק 21.8 ש’ מהפודיום. אך כמו אלופים אמיתיים, הם לא וויתרו ונלחמו לטפס חזרה במעלה הדרוג בחצי השני של היום, תוך שהם מנצחים בשני קטעי דרוג בדרכם למקום הרביעי הכללי, מה שהשאיר להם סיכוי טוב למקום על הפודיום בפתחו של היום האחרון למירוץ.

אחרי התחלה סבירה, עם מקום חמישי בטיבו בקטע הדרוג האמיתי הראשון של הראלי (SS2), אסאפקה לאפי וז’אן פרם סבלו מתקר שעיקר אותם זמן רב בקטע הדרוג SS4, לאחר שפגעו בדופן השביל מיד לאחר קימור בדרך (Crest) . הצמד הפיני העלו את הקצב בהדרגה במה שהוא למעשה הפעם השניה בלבד בה הם מתחרים בארגנטינה – כפי שמוכיחים הזמנים שקבעו בקטעי הדרוג הבאים – אך צמיג שהשתחרר מהחישוק בעקבות תקר גרם ל-C3 WRC שלהם להתהפך בקטע הדרוג השמיני, מה שהוביל לפרישתם מהמירוץ כבר ביום הראשון שלו.