September 8, 2019

סיטרואן כבר מתמקדת בטורקיה

ראלי גרמניה ה-17 (22 עד 25 באוגוסט)

סבסטיאן אוג'ייה/ג'וליאן אינגרסיה ואסאפקה לאפי/ז'אן פרם סיימו את ראלי גרמניה בתוצאה המאכזבת של מקום שביעי ושמיני, בהתאמה, כאשר שני הצוותים התקשו במהלך האירוע כולו לספק את מלוא היכולת שלהם ב-C3 WRC, והצמד הצרפתי אפילו סבל משני תקרים קשים. למרות שמדובר בסוף שבוע קשה, קבוצת הראלי סיטרואן/טוטאל מסיימת אותו במצב רוח נחוש, בכוונה מלאה להתאושש בצורה מלאה בסבב הבא בטורקיה (12 עד 15 בספטמבר).

כאשר סיכוייהם לפודיום סופגים מכה קשה בשל שני תקרים שחטף הצמד אוג’ייה-אנגרסיה ביום שבת ב-Panzerplatte, הצוות של קבוצת הראלי סיטרואן טוטאל , התרכז ראשון בשיפור ההתנהגות של ה-C3WRC.

העבודה שבוצעה הדגישה מספר רעיונות על אפשרויות כיול שונות, בעוד הן מבהירות כי יש עוד לאן להתקדם. את המרוץ סיימו סבסטיאן אוג’יה וג’וליאן אנגרסיה במקום השביעי הכולל, בעוד אסאפקה לפי וג’אן פרם נמצאים ממש מאחוריהם במקום השמיני הכולל, אחרי שלזמן קצר הצליחו לטפס עד למקום השישי. משמעות התוצאה הזו עבור הצוות הצרפתי, שגם השיג נקודת בונוס בזכות מקום חמישי ב-Power Stage, הוא שהם נמצאים במקום השלישי בדרוג האליפות.

C3-WRC-Allemagne-1_1400x800

למרות שהם הבינו מוקדם מאוד שהכיול של ה-C3 WRC לא מדויק והרכב נטה לתת-היגוי, כך שהם היו צריכים ללחוץ חזק מאוד כדי לפצות, סבסטיאן אוג’ייה וג’וליאן אינגרסיה סיימו את קטע הפתיחה במקום השלישי.

זאת, למרות שהם עשו מספר טעויות, לא מפתיע בהתחשב בכך שהם נאלצו לנהוג על המגבלות – או מעבר להן – כדי לשמור את המובילים במרחק נגיעה. מכיוון שהיום השני כלל קטעי דרוג בבסיס הצבאי Baumholder, בו הם הפגינו ביצועים טובים מאוד בעבר, הם שמרו על תקוותיהם להצליח ולבסס את מקומם. לרוע המזל, הם נפלו קורבן לאופיו הבלתי צפוי של קטע הדרוג Panzerplatte.

הם איבדו מעט זמן בגלל תקר איטי במעבר הראשון שלהם בקטע, אבל הגרוע ביותר חיכה להם במעבר השני, בדרך חזרה, עם תקר שני שעלה להם יותר מדקה וחצי. מזלם האומלל גרם להם להתדרדר אל מחוץ לתחרות על מקום על הפודיום, והם ניצלו את הזמן שנשאר ביום האחרון כיום מבחן.

C3-WRC-Allemagne-2_1400x800 (002)

למרות שיש להם פחות ניסיון בראלי המאתגר הזה, אסאפקה לאפי וג’אן פרם היו במרחק של 7.3 ש’ בלבד מהמקום הרביעי באמצעו של היום הראשון של הראלי. אולם הם עשו טעות והסתחררו ב-SS5, כאשר הם נאבקו לקבוע קצב מהיר למרות העובדה שכיול המכונית לא תאם לחלוטין את העדפותיהם. הם סיימו את היום הראשון במקום השביעי. בעוד הם מנצחים בשני קטעי דרוג ביום שבת (SS9 ו-SS11), עדות לשיפור בכיול ה-C3 WRC, הם לא הצליחו להימנע מביצוע טעות קטנה נוספת, אך התמידו והמשיכו הלאה כדי לתרום את חלקם למאמץ הקבוצתי.