August 12, 2019

הפינלנדים המעופפים של סיטרואן מסיימים במקום השני!

ראלי פינלנ'ד ה-46 (1 באוגוסט עד 4 באוגוסט)

אסאפקה לאפי ויאן פרם חיזקו את המוניטין שלהם כ"פינלנדים המעופפים" עם מקום שני בראלי הביתי שלהם. הם הפגינו ביצועים מעולים עם ה-C3 WRC, ורשמו דף מפואר נוסף עבור צוותים מקומיים בארוע האגדי הזה! אל ההישג שלהם - פודיום שמיני עבור קבוצת הראלי סיטרואן-טוטאל העונה - התווסף המקום החמישי של סבסטיאן אוג'ייה וג'וליאן אינגרסיה, שלמרות הכאבים מהם סבל סבסטיאן התעקשו לא לוותר, להישאר במרוץ ולהשיג נקודות יקרות ערך בקרב על האליפות.

  • אסאפקה לאפי ויאן פרם ידעו כי מצפה להם משימה קשה ביום האחרון של הראלי, שהקטע הראשון בו היה בדיוק הקטע בו עפו מהמסלול בשנה שעברה. בשל העובדה שפרשו בשנה שעברה גם לא היתה להם הזדמנות לצבור נסיון בנהיגה במהירות גבוהה בשאר הקטעים של היום. אבל הפינלנדים, שהפגינו שליטה מלאה במהלך סוף השבוע ב-C3 WRC שלהם, ידעו שאין להם ברירה אלא לשנס מותניים ולהתמודד עם האתגר. אחרי איבודי זמן מינימאליים במעבר הראשון על קטעי הדרוג של היום, תוך שהם מאששים את רישומי המסלול שלהם, הם הגבירו את הקצב במעבר השני על קטעי הדרוג ופתחו פער מוצק מהצוות במקום השלישי. הם הצליחו לחזור על הישג השיא שלהם עם קבוצת סיטרואן (מקום שני בשבדיה), והבטיחו פודיום ראוי ביותר בראלי הביתי שלהם, פרס ראוי לשיפור הברור שלהם!
  •  הפודיום הזה, השני של הצוות לאפי-פרם העונה והשישי שלהם בקריירת WRC קצרה, הוא גם הפודיום השמיני בתשעה סבבים העונה עבור קבוצת הראלי סיטרואן-טוטאל.

C3-WRC-Finland-1_1400x800

  • אספאקה ויאן הבהירו את כוונותיהם מהרגע הראשון, קובעים את הזמן השני בטיבו – רק עשירית שניה יותר מהמוביל – בסטייג’ המשמעותי הראשון (19.34 ק”מ). הם המשיכו את ההתחלה המבטיחה וסיימו את היום הראשון במקום השלישי הכולל, 2.4 ש’ בלבד מאחורי המובילים. עם ביטחון מלא ב-C3 WRC על השבילים הללו, שלא משאירים מקום להיסוסים, הם הצליחו אפילו יותר ביום שבת (היום השני של הראלי). שני נצחונות בקטעי דרוג (SS16 ו-SS18), כחלק מקרב בין ארבעה צוותים על ההובלה, הביאו אותם אל המקום השני הכולל, עם פער מכובד של 12.4 ש’ על המקום השלישי. הם ניצלו היטב את הפער הזה במהלך היום השלישי הקצר, כמו שני מתחרים מנוסים!

C3-WRC-Finland-2_1400x800

  • מכיוון שזינקו שניים ביום שישי, סבסטיאן אוג’ייה וג’וליאן אינגרסיה נאלצו “לטאטא” את השבילים משכבת העפר החופשי, אך למרות זאת הם הצליחו לצמצם את אובדן הזמן, וסיימו את היום במקום השביעי, במרחק 12.9 ש’ בלבד מהפודיום. לרוע המזל, סבסטיאן אוג’ייה חלה וסבל מליל נדודים שאילץ אותו לתכנן מחדש את היעדים שלו ליום המרוצים השני. למרות זאת, הוא הפגין התמדה ראויה לציון ונחישות ונאבק בתשישות שחש, והצליח לטפס אל המקום החמישי בדרוג הכללי, בפער קטן מהמקום הרביעי. לאחר שישן טוב יותר בלילה שבין שבת לראשון, הוא עלה שוב להתקפה ביום ראשון באותה נחישות, אך לא הצליח לטפס אל המקום הרביעי, שחמק ממנו בפער של 2.7 ש’. הנקודות שהצוות השיג בראלי הזה, כולל שתי נקודות בונוס ב-Power Stage בזכות מקום רביעי בקטע זה, עזרו לו לשמור על מקומו השני באליפות הנהגים, עם סיכוי לזכות בפעם השביעית ברציפות בתואר האליפות.