August 23, 2018

עדיין תחרותיים

16th Rally Deutschland, 16-19.08.2018

למרות חוסר מזל לאורך סוף השבוע בגרמניה, קבוצת הראלי של סיטרואן טוטאל אבו דאבי הפגינה שוב את מעלותיה של ה-C3 WRC, עם ניצחון בסטייג' אחד וקביעת זמנים מהירים בכמה מהאחרים.

סיפור המרוץ

לאחר שסיימה במקום השני בגרמניה ב-2017, ה-C3 WRC הפגינה שוב רמת ביצועים גבוהה גם השנה, למרות שלא הצליחה לתרגם אותם לתוצאה טובה.

הראלי לא התחיל טוב עבור קרייג ברין – לא רק שהוא סבל מהעובדה שזינק ליום הראשון של המרוץ (יום שישי) מהמקום העשירי, ולכן נאלץ להתמודד עם בוץ וחצץ שהועפו אל מסלול הנהיגה על ידי המכוניות שלפניו, הוא היה גם אחד הנהגים הבודדים שסבל מפרץ גשם שוטף בזמן שנהג בקטע SS3, מה שהאט אותו ו”עלה” לו בכ-15 שניות. תוצאות חוסר המזל הזה? מקום שמיני בלבד בסוף היום הראשון. המזל לא האיר פנים גם לעמיתו, מאדס אוסטברג. הוא התקשה ביום הראשון, בעודו מנסה להתרגל לנהיגה ב-C3 WRC על אספלט, מצע עליו הוא מרגיש פחות בנוח, וסיים את הקטע הראשון במקום ה-11 בלבד. בנוסף, הוא הסתחרר ב-SS3 וסבל מבעית מנוע קלה אחרי הצהריים.

למרות הקשיים בהם נתקל, קרייג ברין סירב להרים ידיים. הוא פצח בקאמבק מזהיר ביום שבת, היום הקשה ביותר במרוץ, שכלל שני קטעי דירוג ב- Baumholder, בסיס צבא עם כבישי בטון משובשים במיוחד. ההסתערות שלו, בניסיון לטפס במעלה הדרוג, כללה ניצחון בקטע SS11 ומספר קטעים נוספים בהם קבע זמנים מרשימים. הוא הצליח לטפס למקום השישי, והחל להפעיל לחץ על המתחרה במקום החמישי, כאשר למרבה הצער הוא עשה טעות בסטייג’ האחרון של היום. עקב כך הוא התדרדר למקום העשירי – ממש מאחורי מאדס אוסטברג.

עדות להשתפרותו של הנורווגי היא המקום השלישי, ביחד עם מי שבסוף ניצח במרוץ, ב-SS11. אך הכל הסתיים עבור מאדס בסטייג’ הראשון למחרת, בעקבות ירידה מהמסלול. אצל קרייג, לעומת זאת, הדברים התנהלו בצורה טובה יותר. הוא וה-C3 WRC חזרו להפגין קצב מהיר, שבזכותו טיפסו עד למקום השביעי בסיום. הוא הפגין את יכולתו גם ב-Power Stage, והצליח לסיים בו רביעי – רק 4.2 ש’ מאחורי אלוף העולם חמש פעמים – בעוד המתמודדים על האליפות נאבקים בחירוף נפש בניסיון לזכות בנקודות הבונוס שמציע המקצה המיוחד.

שאלות לפייר בודר, מנהל קבוצת המרוצים של סיטרואן

מה המסקנות שלך מהמרוץ המתסכל של סוף השבוע הזה?

למרות שבסופו של דבר לא השגנו את התוצאות להן קיווינו, הצד החיובי הוא שה-C3 WRC עדיין תחרותית על מגוון רחב של סוגי מסלול כמו שמציע הראלי הזה. הניצחון של קרייג בקטע דירוג בשבת, כמו גם היכולת שהפגין ב-Power Stage – שבו, בניגוד לאחרים, לא היתה לו סיבה “לתת את הכל” – מוכיחים זאת.

קרייג ברין הפגין בסוף השבוע קצב שהיה אמור להספיק ליותר מאשר מקום שביעי…

כן, הוא הפגין מדי פעם ביצועים טובים במה שהוא אחד הראלים הטריקיים ביותר בסבב. כמובן שזה מתסכל שהוא עף מהמסלול בסטייג’ האחרון של יום שבת, אך צריך לציין כי הוא הגיב היטב והתאושש בצורה טובה ביום ראשון. הוא חזר במהירות לקצב שלו, וקבע זמנים טובים בסטייג’ים מאתגרים מאוד, וזה חשוב מאוד להמשך העונה. זה גם מראה שה-C3 WRC היא מכונית שמשרה ביטחון על הנהג. לגבי מאדס – לא היו לו את אותן מטרות בסוף השבוע הזה. הוא כמעט והצליח להראות שוב את השיפור בקצב שלו ב-C3 WRC, כאשר למרבה הצער הוא נאלץ לפרוש ביום ראשון.

איך אתה רואה את המשך העונה?

אנחנו לא עומדים להרים ידיים, זה בטוח! למעשה, אנחנו כבר מוקדים בראלי טורקיה, שנראה שהוא יהיה אתגר שונה לחלוטין מכל מה שהתמודדנו איתו עד עכשיו בעונה הזו. כל הקבוצות יתחילו מדף חלק שם, ולכן לכל הצוותים תהיה נקודת זינוק שווה בכל הנוגע לניסיון שם. כבר התחלנו לעבוד קשה על ההכנות למרוץ ולטפל בכל פרט אפשרי, בניסיון למקסם את היתרונות שלנו בניסיון להשיג את הפודיום הרביעי שלנו העונה.

דגשים

אחרי יום מתסכל אותו סיים רק שמיני, גם בשל שבר ענן פתאומי לאורך כארבעה קילומטרים מ-SS3 (ששטף רק אותו ועוד כמה נהגים), קרייג ברין פתח את היום השני של המרוץ באופן מרשים מאוד.

נחוש להפגין את יכולותיו על אספלט, האירי קבע את הזמן השלישי בטיבו בסטייג’ הפתיחה בשבת, רק שמונה עשיריות שניה לאט יותר ממנצח הקטע. הוא הוסיף לזה מקום רביעי (6.3 שניות איטי יותר מהמנצח) בסטייג’ Panzerplatte הארוך, שבו הנהגים חייבים לשמור על סגנון נהיגה נקי ומסודר כדי לקבוע קצב מהיר ולשמור על הצמיגים. לאחר מכן הוא סיים רק 3.1 שניות לאט יותר מהמנצח בסטייג Freisen (SS10), לפני שהצליח לנצח בסטייג’ האחרון של הבוקר ב- Römerstrasse(SS11). תוך ארבעה סטייג’ים בלבד, הוא הצליח לצמצם את הפער ממקום על הפודיום מ-30.6 שניות ל-19 שניות בלבד שהפרידו בינו לבין הנהג שבמקום השלישי בדרוג המצטבר! הוכחה נוספת, אם היה צריך כזו, ליכולת הגבוהה שלו בסוף השבוע הזה.