July 12, 2017

ניצחון בכורה ותקוות גדולות

ניצחון בכורה ותקוות גדולות

כריס מיק ופול נייגל זכו בניצחון במקסיקו, שהיה הניצחון הראשון של הסיטרואן C3 WRC. הם עשו זאת על דרכי עפר – המשטח שעליו נערך הרוב הגדול של התחרויות באליפות העולם – והתוצאה ממחישה את הפוטנציאל של המכונית שפותחה על-ידי איב מאטון ואנשיו. העונה נמשכת במלוא המרץ עבור קבוצת Citroën Total Abu Dhabi WRT, שתשתף שלוש מכוניות בתחרות הבאה, הטור של קורסיקה.

סיפור התחרות: עוצר נשימה ממש עד קו הסיום!

כבר מהפתיחה נראה היה שראלי מקסיקו של השנה יהיה שונה מכל האחרים. ראשית, המארגנים זכו להישג משמעותי בכך שקטע סופר מיוחד נערך ממש בליבה של מקסיקו סיטי, בכיכר זוקאלו המפורסמת. למרות הגשם, העניקה חוויה זו לאוהדים בעיר הענקית הזדמנות בלעדית לצפות מקרוב באליפות העולם בראלי (WRC).

לרוע המזל, הנסיעה בחזרה למתחם הטיפולים בלאון, 400 ק”מ מהבירה, הסתיימה בצורה לא טובה. תאונת דרכים, שלא הייתה קשורה לראלי, הביאה לסגירת הכביש, וגרמה לשיירה שהובילה את המכוניות להתעכב במשך שעות ארוכות במהלך הלילה. ההגעה המאוחרת שלהם ללאון הביאה לביטול שני הקטעים הראשונים של יום שישי.

התחרות החלה בפועל רק בקטע הארוך ביותר של הראלי, אל צ’וקולט, שאורכו 55 ק”מ. כריס מיק הפיק את המרב מבחירת הצמיגים שלו ומיקום טוב בזינוק וזכה בקטע, ובהובלה בראלי כולו. הנהג הבריטי זכה גם בקטע הסופר מיוחד שנערך בערב, כדי לסיים את היום המלא הראשון בראש, כשהוא נהנה מיתרון בריא של 20.9 שניות על פני סבסטיאן אוג’יה.

במקביל, בסיטרואן C3 WRC השנייה, פתח גם סטפאן לפבר את הראלי בצורה טובה. הוא סיים את היום במקום השישי הכללי, בדיוק בהתאם לתכנית שהותוותה עבורו על-ידי הקבוצה להופעתו הראשונה במכונית WRC בראלי מקסיקו. למרבה הצער, נאלץ הצרפתי הצעיר לפרוש בנסיבות אומללות במקצת ביום השלישי. בעקבות טעות קטנה, נתקעה ה-C3 שנושאת את המספר 8 על מדרון במרחק מה מהכביש ב-SS10. למכונית לא נגרם נזק בתאונה, כך שהוא יכול היה להצטרף שוב למחרת תחת חוקי Rally 2.

בינתיים המשיך כריס מיק בתצוגה הדומיננטית שלו, כשהוא משיג את הזמן המהיר ביותר בקטע אל ברינקו (SS11) יחד עם נהג נוסף, ואת הזמן המצטבר הטוב ביותר בקטעים המיוחדים של הבוקר. בחלק השני של היום הוא ניצח בקטע המיוחד לחאס דל אורו (SS13) והגדיל את יתרונות על פני סבסטיאן אוג’יה ל-30.9 שניות.

ביום ראשון נשארו לכריס מיק רק” שני קטעים מיוחדים כדי להשיג ניצחון ראשון עבור הסיטרואן C3 WRC. בקטע המיוחד אל קאלרה, זכו נהגי Citroën Total Abu Dhabi WRT בהישג קבוצתי מרשים כשמיק זוכה בקטע ולפבר מסיים במקום השלישי. בקטע המיוחד דרמדרו נראה היה שקריס מיק עומד לזכות בניצחון…. ואז הוא עף מהכביש כמה פניות לפני קו הסיום! הנהג מצפון אירלנד לקח את הסיבוב רחב מדי, עבר דרך גדר חיה ונכנס לתוך מגרש חנייה של מכוניות הצופים! הוא לא איבד את הראש, הצליח למצוא את הדרך חזרה לכביש תוך מספר שניות וחצה את קו הסיום כשהוא זוכה בראלי בפער של 13.8 שניות!

בעקבות הסיום הדרמטי והמותח כל כך, נראו הפגנות של שמחה והתרגשות בקבוצת סיטרואן רייסינג, והם חגגו עם מיק והנווט שלו נייגל בטקס רועש ומרגש מאוד על הפודיום בלאון.

600x430 הסיטרואן C3 WRC הופכת את הפוטנציאל שלה לתוצאה

לאחר שהרוחות נרגעו במקצת, הביע איב מאטון את דעתו לגבי אירועי סוף השבוע. “הניצחון הראשון על דרכי עפר מראה שלסיטרואן C3 WRC יש בסיס מוצק מאוד ושהקבוצה עשתה עבודה טובה. אנו יכולים כעת להמשיך ולפתח את המכונית בצורה קצת יותר רגועה”, אמר ראש קבוצת סיטרואן רייסינג. “אם היינו צריכים לבחור, היינו מעדיפים כמובן לנצח במונטה קרלו, ראלי שיש לו משמעות מיוחדת עבור סיטרואן. אבל עלינו להניח את הרגשות בצד ולבחון את הדברים בצורה פרגמטית. במונחים של אליפות העולם, התוצאה הזו שהשגנו על דרכי עפר – שעליהן מתחרים קרוב לשני שלישים מהעונה – ובתנאים התובעניים במיוחד ששררו במקסיקו, היא מאוד מעודדת לקראת העתיד.

בשל הגובה הרב – אל צ’וקולט מתנשא לגובה של יותר מ-2,700 מטר מעל פני הים – והטמפרטורות הגבוהות ששרו ביום שישי אחרי הצהריים, המכוניות עברו מבחנים קשים מאוד. בין ההיבטים המשמחים הרבים של סוף השבוע, האמינות המושלמת של הסיטרואן C3 WRC נמצאת גבוה ברשימה. “בעת פיתוח המכונית עבדנו הרבה על מערכות הקירור”, אמר לורן פרגוסי, המנהל הטכני של סיטרואן רייסינג. “בטווח הקצר והבינוני, העובדה שאין לנו בעיות מאפשרת לנו להתמקד באופן מלא בשיפור הביצועים”.

והנהגים?

כריס מיק הפיק את המרב מהמיקום שלו על הכביש ביום שישי, ונהג בקצב מהיר אך מדוד, מבלי לקחת סיכונים מיותרים. “המטרה הייתה להיות ממוקם היטב לקראת הימים הבאים”, הסביר איב מאטון. “משבת והלאה, כשהמיקום שלו על הכביש היה דומה באופן כללי לזה של המתחרים הישירים שלו, הוא המשיך להיות מהיר והצליח לשלוט במירוץ מהמקום הראשון. אולם, ההיכרות שלו עם הקטעים המקסיקניים הייתה די מוגבלת, מכיוון שהוא התחרה כאן רק פעמיים לפני שנה זו. אסור לנו גם לשכוח שהוא נהג את כל הראלי עם שני גלגלי חילוף. העדפנו ללכת על בטוח ולאמץ גישה שמרנית, ואנו שבעי רצון מרמת הביצועים שהשגנו למרות המשקל העודף.”

“לגבי סטפאן לפבר, הייתה לו התחלה טובה, בקצב שביקשנו ממנו לאמץ. לא רצינו שיתמקד בנהיגה מהירה להשגת הזמנים המהירים ביותר, אלא שירכוש כמה שיותר ניסיון”, המשיך איב מאטון. “הוא עשה את זה בצורה טובה מאוד לפני התקלה של שבת בבוקר. הוא היה חסר מזל בכך שהוא נתקע ממש קרוב לכביש כשלמכוניתו לא נגרם כל נזק! ביום ראשון בבוקר הוא הצליח להראות את ההתקדמות הרבה שלו, כשהוא משיג זמנים דומים לאלה של המובילים. הוא ביצע את קטע SS18 בצורה נפלאה וקבע את הזמן השלישי בטיבו, צמוד לשני הראשונים. הוא הראה שהוא יכול להיות מהיר על המשטח הזה, למרות שהיה לו מעט מאוד ניסיון קודם בראלי זה.”
לאחר הראלי הראשון שנערך על עפר, מתמקדת קבוצת Citroën Total Abu Dhabi WRT בתחרות הבאה. בטור של קורסיקה (בין ה-6 ל-9 באפריל), ישתתפו לראשונה שלוש מכוניות מדגם סיטרואן C3 WRC, עם הצוותים כריס מיק/פול נייגל, קרייג ברין/סקוט מרטין וסטפאן לפבר/גבין מורו. לפני כן, תערוך הקבוצה מבחנים על אספלט כדי להשלים את ההכנות לראלי של קורסיקה.

600x430_2מספרים וסטטיסטיקות
• 5: מספר הקטעים שבהם זכה כריס מיק, המתחרה המצטיין בסוף השבוע
• 7: מספר הנהגים שזכו לפחות בקטע אחד במקסיקו
• 2.7 המיקום הממוצע של כריס מיק בקטעים (למעט הקטעים הסופר מיוחדים)
• 1,863.94: המרחק התחרותי שעברו מכוניות C3 WRC מאז תחילת העונה.