July 30, 2018

לתוך מקדש המהירות!

45th Rally Finland, from 26 to 29 July

לתוך מקדש המהירות!

בסיבוב השמיני העונה, סיטרואן טוטאל אבו דאבי WRT צריכה להתמודד עם אחד האירועים התובעניים ביותר בלוח השנה של אליפות הראלי העולמית. הקבוצה מגיעה לתחרות עם ה-C3 WRC שזכתה לשדרוג נוסף, והצוותים הם קרייג ברין – סקוט מרטין, מאדס אוסטברג – טורסטין אריקסן וחליד אל קסימי – כריס פטרסון.

שיפורים נוספים ל- C3 WRC

להתחבר למכונה . בפינלנד, זה חשוב כנראה יותר מבכל מקום אחר, קריטי לחלוטין להיות מחובר למכונית שלך באופן מוחלט אם אתה מתכוון לקחת אותה לקצה על הסטייג’ים מהמהירים ביותר בעונה, שנמתחים בתוך היערות הפינים הצפופים. עם ארבעה ניצחונות (2008, 2011, 2012 ו-2016) בארץ אלף האגמים, קבוצת המירוצים של סיטרואן טוטאל אבו דאבי כבר הוכיחה את יכולתה לבחור את הסט-אפ הנכון לאירוע הבלתי רגיל הזה.
כאן, בתור התחלה, דיוק בדרך כלל חשוב יותר מאשר אחיזה. עם הצגת גאומטריה חדשה לסרן הקדמי, שנבחן בראלי אסטוניה האחרון על ידי קרייג ברין כהכנה לפינלד, ה”צבא האדום” כיוונן היטב את האיזון של ה-C3 WRC.
המכונית הצרפתית תשרת שוב את קרייג ברין ומאדס אוסטברג באחד הסבבים החביבים ביותר בעונה על שני הנהגים. האירי והנורווגי יצפו להפיק את המיטב מהניסיון המשמעותי שיש להם בסטייג’ים הפינלנדיים, עם שמונה ושתים עשרה השתתפויות בעבר, בהתאמה, כאשר תוצאת השיא של שניהם היא מקום שלישי. חליד אל קאסימי, שחוזר לאקשן אחרי הפרישה הראשונה שלו אי פעם בארגנטינה, ינקוט בטקטיקה שונה. בראלי שגם הוא מכיר היטב אבל תמיד מהווה אתגר משמעותי, המטרה היחידה של הנהג האמירטי תהיה להתרגל מחדש בהדרגה למכונית, ולהצליח להגיע לסיום.

סטייג’ים חדשים

בהינתן המהירויות אליהן מגיעים במהלך הקטעים התחרותיים, הכרת המסלול היא קריטית לחלוטין במטרה להיערך כראוי לאין ספור הקרסטים, קטנים וגדולים, שהקנו לראלי הזה את תהילתו לאורך השנים. אולם יותר מעשרים אחוזים מהקטעים יהיו חדשים השנה: קטעים כגון קטע הפתיחה ב- Vesala,והקטעים ב- Ässämäki (4/9) ו-Äänekoski (5/10) ביום שישי יהיו חדשים לחלוטין, כמו גם  הקטע ב-Laukaa (20/22) ביום ראשון, בעוד אחרים רק שונו במספר נקודות. הצוותים יצטרכו, לכן, לקיים סוג של איזון בין מהירות לזהיות, במיוחד במעבר הראשון על המסלול, כאשר הם נאלצים לסמוך  – בעודם דוהרים במצערת מלאה – על רשימות הניווט שנעשו מוקדם יותר, בקצב איטי בהרבה. הראלי הקיצי הזה, שאסור לפספס ומפורסם בזכות הפרשי הזמן הזעירים שמפרידים בין הצוותים, מבטיח להיות שוב מרוץ מותח ותחרותי!

מה הם אמרו

פייר בודר, מנהל קבוצת המירוצים של סיטרואן 

“אתה צריך באמת להיפטר מכל המעצורים כדי להצליח בראלי האדיר הזה. בכל מקרה, לאחר שהתחרינו בראלי אסטוניה והשלמנו ארבעה ימים של בחינות מקדימות, אנחנו מוכנים אליו היטב. זה גם אחד הסבבים שהצוותים שלנו מכירים הכי טוב, ועם השדרוגים החדשים שנעשו ל-C3 WRC, אני חושב שאנחנו יכולים לקוות להיות בין המובילים, למרות שהתחרות תהיה קשה מאוד גם הפעם.”

קרייג ברין
“ראלי אסטוניה היה הכנה מעולה עבורי. הוא נתן לנו את ההזדמנות לבדוק מספר דברים, ושמנו לב שעם הגאומטריה החדשה של הסרן הקדמי, ה-C3 WRC מאוזנת אפילו טוב יותר מבעבר. אני מגיע אל הראלי הזה מלא ביטחון, במיוחד מכיוון שזה אחד האירועים באליפות בהם יש לי הכי הרבה ניסיון. ניסיון קודם הוא קריטי לחלוטין כאן, אפילו שחלק מהקטעים בראלי שונו השנה”

מספר פעמים שהשתתף באירוע: 8
התוצאה הטובה ביותר: שלישי (2016)

מאדס אוסטברג
“הראלי הזה הוא אחד החביבים עלי באליפות. אתה צריך להכין רשימות ניווט טובות – ואחרי זה זו התקפה בפול גז! אתה לא צריך להיות מודאג מבלאי צמיגים או מהריסת השביל. יש לי כמה זיכרונות טובים מאוד מכאן, במיוחד המקום על הפודיום שהשגתי כאן עם סיטרואן ב-2015, ואני מקווה שאצליח לנצל את היתרון שנתנו לי שני ימי הבחינות טרם האירוע, כדי להתחיל את הראלי בצורה טובה ולנסות לשחזר את ההישג שלי.”
מספר פעמים שהשתתף באירוע: 12
התוצאה הטובה ביותר: שלישי (2013 ו-2015)

חליד אל קאסימי
“הסבב הזה מיוחד עבורי, מכיוון שזה המקום בו התחריתי בפעם הראשונה כנהג בקבוצת מפעל רשמית ב-2007. החוויה במהלך הקטעים התחרותיים, בזכות המהירויות הגבוהות והקרסטים הבלתי נגמרים, ייחודית גם היא. אלו הגורמים שגם הופכים את הראלי הזה לכל כך קשה: אתה חייב להרגיש ממש בנוח עם הרכב ולהכין הערות ניווט טובות. מכיוון שהפעם האחרונה שהתחריתי היתה בארגנטינה, אני אאלץ קודם כל להתרגל לרכב מחדש. אחרי כן אנסה להגביר את הקצב בהדרגתיות בעודי מוודא שלא אעשה שום טעויות.”
מספר פעמים שהשתתף באירוע: 8
התוצאה הטובה ביותר: תשיעי (2009)

עובדות חשובות
23 קטעים תחרותיים, באורך כללי של 317.26 ק”מ
21.4% מהקטעים התחרותיים חדשים לחלוטין
4 ניצחונות רשמה קבוצת המירוצים של סיטרואן באירוע זה בעבר – סבסטיאן לואב ב-2008 (C4 WRC), 2011 ו-2012 (DS3 WRC) וקריס מיקי ב-2016 (DS3 WRC).
200 קמ”ש המהירות המירבית של ה-C3 WRC. ראלי פינלנד הוא אחד הראלים היחידים בעונה, יחד עם ראלי שבדיה ומקסיקו, בהם המכוניות מגיעות למהירות זו.

ראלי, אתגר
היכולת להעריך את ההבדלים בין הקרסטים בסיור המקדים
הסיור המקדים חשוב מאוד בכל הראלים, אבל זה נכון במיוחד בפינלנד, היכן שהצוותים חייבים להעריך בתוך שני מעברים בלבד – במהירות מירבית של 80 קמ”ש – את הקשיים שהם יצטרכו להתמודד איתם כאשר יתקפו את אותם קטעים בדיוק במהלך המירוץ במהירויות שעולות על 130 קמ”ש. בנוסף לזה, השנה ישנם כמעט 68 קילומטרים של קטעים חדשים… למרות שהאירוע השיג את מעמדו האייקוני בעיקר הודות לקפיצות האדירות, אין למעשה כל כך הרבה כאלו. למרות זאת, הקטעים התחרותיים מלאים בקרסטים קטנים יותר. אלו מרימים את גלגלי המכונית לאוויר, במידה גדולה או קטנה יותר, וגורמים בהתאם לפגיעה, משמעותית יותר או פחות, ביכולת ההיגוי. הניסיון להעריך בצורה מדויקת כמה גדולה תהיה ההשפעה של כל קרסט, הוא האתגר העיקרי בסיור המקדים בפינלנד.

הסודות של סיטרואן
קרייג ברין נזכר בפודיום הראשון שלו ב-WRC (מקום שלישי), שהושג בראלי פינלנד 2016…
“זה בהחלט משהו שלא אשכח לעולם! חלמתי על כך, אבל באותו יום הפכתי את תקוותי להצטרף אל חבורת הנהגים הבכירים של אליפות הראלי העולמית למציאות. אני עדיין יכול לראות את כל משפחתי מחכה לי בסופו של הסטייג’ האחרון. היו שם גם אוהדים אירים רבים, וזה היה די מדהים להיות בקרב כל כך צמוד עם טאנאק ונוויל על המקום השלישי. זמן קצר אחר כך המאמצים שלנו זכו לתמורה, כאשר סקוט, הנווט שלי, ואני זכינו להארכת החוזה שלנו עם הקבוצה לעונות 2017 ו-2018. “