February 7, 2019

סבסטיאן אוג’ייה וג’וליאן אינגרסיה זכו בניצחון ה-100 עבור סיטרואן ב-WRC

סבסטיאן אוג'ייה וג'וליאן אינגרסיה זכו בניצחון ה-100 עבור סיטרואן ב-WRC

סבסטיאן אוג'ייה וג'וליאן אינגרסיה, במאמץ עילאי בקטע הדירוג האחרון של ראלי מונטה קרלו, השיגו עם ה-C3 WRC שלהם את הניצחון הצמוד ביותר בהיסטוריה של האירוע. הפער בסיום משקף את האינטנסיביות של המאבק והביצועים של שני הצוותים, ביצועים שהביאו לקבוצת המירוצים של סיטרואן את הניצחון ה-100 בתולדותיה בפתיחתה של שנת מירוצים חדשה, שנה בה חוגג המותג את שנת המאה להיווסדו.

• זינוק ל-13.58 הק”מ האחרונים של ראלי מונטה קרלו, שאורכו הכללי כ-324 ק”מ, עם יתרון של ארבע עשיריות שניה בלבד, דורש קור רוח יוצא דופן – במיוחד אם הריכוז שלך נפגע בשל בעיות במצערת. עם שישה תארי אליפות באמתחתם, סבסטיאן אוג’ייה וג’וליאן אינגרסה, למדו כבר מזמן להתמודד עם הלחץ בסיטואציות שכאלו והאדרנלין המפעפע בעורקים, והם הדגימו זאת שוב היום. הצרפתים סיימו את הקטע שבין La Cabanette ו- Col de Braus בזמן השני בטיבו, וחתמו את הניצחון השביעי שלהם (והשישי ברציפות) במונטה קרלו בפער של 2.2 ש’ בלבד, במירוץ הראשון שלהם ב-C3 WRC!

לניצחון משמעות נוספת – הצמד מחזיק עכשיו בשיא הניצחונות בראלי מונטה-קרלו, ומאשר כי סבסטיאן וג’וליאן כבר למדו את המכונית החדשה שלהם.

• הביצועים יוצאי הדופן הללו הם גם הניצחון המאה של סיטרואן רייסינג באליפות הראלי העולמית, כמעט עשרים שנה אחרי הניצחון הראשון שלהם בליגה הזו עם הקסארה קיט-קאר ב-1999, בראלי קטלוניה, תחת ידיו של פיליפ בוגלסקי המנוח וזאן-פול צ’יארוני, שעדיין עובד בקבוצת המירוצים של סיטרואן. הישג היסטורי המשקף הצלחה ארוכת שנים ברמות הגבוהות ביותר, שרק יצרנים מעטים יכולים להתגאות בשכמותה.

• הצמד הצרפתי, שהיה מודע היטב להפתעות הרבות שיודע לספק ראלי מונטה קרלו, בחר בגישה שקולה ואינטיליגנטית כבר מההתחלה, תופס את המקום השני לאחר שני מקצי הלילה הפותחים ביום חמישי.

הם התקדמו להובלה בדירוג הכללי ביום שישי בצהריים (SS7) הודות לשני נצחונות בקטעי דירוג (SS5 ו-SS6). שני הקטעים – בין Curbans ל- Piegut(18.47 ק”מ) ובין Valdrome ל- Sigottier (20.04 ק”מ) – הם קטעים חדשים השנה. הם סיימו את יום שישי עם יתרון דחוק של 2.0 ש’, אך הצליחו להכפיל את יתרונם, ויותר, בקטע הפותח של יום שבת, שאורכו 29.82 ק”מ (קטע הדירוג הארוך ביותר בראלי השנה), בין Agnières en Devoluy ל-Corps, וזאת למרות שפע קרח על המסלול. הם שמרו על יתרונם לאורך כל המקצים של יום שבת, כך שהם זינקו ליום ראשון עם יתרון של 4.3 ש’ על הצוות במקום השני. הקרב היה צמוד ומותח לאורך כל קטע הדירוג הקצר שסגר את יום ראשון, והוכרע כאמור רק במאות המטרים אחרונים של המקצה.

• באותו הזמן, למרות שנאלצו לפרוש ביום שבת בשל בעיות מנוע, אסאפקה לאפי וג’אן פרם, הציגו יכולת מבטיחה בפתיחת המירוץ, עם מקום רביעי בחמישי בערב. ללא ספק, קבוצת סיטרואן טוטאל עשתה את ההחלטה הנכונה כאשר החליטה להוסיף את הצמד למבחר הנהגים שלה, לצידו של סבסטיאן אוג’ייה וג’וליאן אינגרסה. בהתחשב בכך שהם אמורים לזנק במיקום טוב גם בשבדיה, הם ללא ספק יהיו כח שיש להתחשב בו גם בהמשך.