אישורים חדשים

Légende ci-dessous
אישורים חדשים

פרוצדורת המדידה העולמית המתואמת לכלי רכב (WLTP – Worldwide Harmonised Vehicle Test Procedure ) נכנסת לשימוש בתקינת רכב חדש באיחוד האירופאי. היא כוללת מחזור מדידה חדש ופרוצדורה חדשה למדידת צריכת דלק, פליטת CO2 ופליטת מזהמים מפוקחים לכלי רכב בתנאים סטנדרטיים (במעבדה). היא תחליף בהדרגה את ה-*NEDC.

הודות לבחירות טכנולוגיות מחושבות שנעשו מתוך מחשבה קדימה על התקנות, סיטרואן מוכנה לפרוצדורת ה-WLTP החדשה, עוד לפני הפיכתה לחובה לכל מכוניות הנוסעים בראשון לספטמבר 2018.

*NEDC – New European Driving Cycle

מבחן ה-WLTP

PHOTO1_308x176 פרוצדורת המדידה העולמית המתואמת לכלי רכב (WLTP – Worldwide Harmonised Vehicle Test Procedure ) נכנסת לשימוש בתקינת רכב חדש באיחוד האירופאי. היא כוללת מחזור מדידה חדש ופרוצדורה חדשה למדידת צריכת דלק, פליטת CO2 ופליטת מזהמים מפוקחים לכלי רכב קלים* בתנאים סטנדרטיים (במעבדה).
ה-WLTP הפכה לחובה במכוניות נוסעים החל מהראשון בספטמבר 2018 ושנה מאוחר יותר תהפוך לחובה גם לכלי רכב מסחריים קלים.
*מכוניות נוסעים וכלי רכב מסחריים קלים במשקל כולל של עד 3.5 טון.

מ-NEDC ל-WLTP

PHOTO2_308x176 אחת ממטרות ה-WLTP היא לשקף בצורה מדויקת יותר מצבי נהיגה מציאותיים והטכנולוגיות בהן מצוידים כלי הרכב במהלך הליך התקינה. ה-WLTP קובעת תנאי מבחן קשוחים יותר ומצבי נהיגה דינמיים יותר מאשר מחזור הבדיקה NEDC שמקורו בשנות התשעים. WLTP תוכננה תוך שימוש נתוני נהיגה אמיתיים, בעוד ה-NEDC התבסס על פרופילי נהיגה תאורטיים.
ה-WLTP גם מפיקה מידע מדויק יותר משום שהיא לוקחת בחשבון את המפרטים של כל רכב, כולל אבזור אופציונלי, שיכול להשפיע בצורה ניכרת על צריכת הדלק ופליטת ה-CO2.

פרטים טכניים של ה-WLTP

PHOTO3__555x318

*מהירות

מבחני WLTP מבוצעים במהירויות גבוהות יותר: מהירות ממוצעת של 46.5 קמ”ש (לעומת מהירות ממוצעת של 34 קמ”ש ב-NEDC).

*מרחק

הבדיקה במחזור WLTP ארוכה יותר : 23.25 ק”מ (במקום 11 ק”מ ב-NEDC)

*משך המחזור

הבדיקה במחזור WLTP נמשכת זמן רב יותר: 30 דקות (במקום 20 דקות ב-NEDC)

*נהיגה

מחזור WLTP הינו דינמי יותר. יש יותר האצות ובלימות. התנהגות הנהג והמצבים יותר מציאותיים.

*אבזור

אבזור נוסף (המשתנה מרכב לרכב) נלקח בחשבון

 

סיטרואן ו-WLTP

PHOTO4_308x176 הודות לבחירות טכנולוגיות מחושבות שנעשו לקראת כניסת התקנות החדשות (SCR בדיסל ו-GPF בבנזין), סיטרואן מוכנה באופן מושלם לפרוטוקול התקינה החדש WLTP המשקף בצורה טובה יותר את השימוש האמיתי שיעשו הלקוחות ברכב.
בנוסף, כדי לתת ללקוחות שלה מידע טוב יותר, סיטרואן מפרסמת את נתוני צריכת הדלק של דגמיה באתר שלה מאז 2016, ואת נתוני פליטת ה-NOx מאז מרץ 2018, לפי מדידות בתנאי נהיגה אמיתיים, בהתבסס על פרוטוקול שפותח עם ארגונים לא ממשלתיים (T&E ו-FNE) ואושרו על ידי צד שלישי בלתי תלוי (Bureau Veritas).
לקוחות יכולים להזין את נתוני הרכב והשימוש שלהם כדי לבדוק את צריכת הדלק הצפויה במתאר השימוש שלהם.

לוח הזמנים ליישום

PHOTO5_555x318

מספטמבר 2017: WLTP יהיה תקף רשמית לכל דגם חדש

*כל דגמי המכוניות החדשים (דגמי מכוניות שהוצגו בשוק בפעם הראשונה) נבחנים במחזור WLTP.

*דגמים שאושרו תוך שימוש במחזור NEDC לפני ספטמבר 2017 עדיין יכולים להימכר

החל מספטמבר 2018: WLTP יהיה תקף לכל מכונית חדשה שתעלה על הכביש

*כל המכוניות החדשות חייבות להיבחן במחזור WLTP ולא עוד ב-NEDC

*החריג לעניין הן כלי רכב בסוף מחזור החיים שלהם, שיקבלו אישור למכור מספר מוגבל של כלי רכב הנמצאים כבר במלאי, ואושרו במחזור NEDC.

מינואר 2019: כל המכוניות באולמות התצוגה יציגו ערכי CO2 בתקן WLTP בלבד.

פליטות מזהמים בנהיגה אמיתית

PHOTO6_555x318

מספטמבר 2018, בנוסף על פרוטוקול WLTP, היצרנים יצטרכו למדוד את פליטת המזהמים ב”מצבי נהיגה אמיתיים” (RDE – Real Driving Situation) של כל כלי הרכב הנמכרים באיחוד האירופאי, כמו גם שוויץ, טורקיה, נורווגיה, ליכטנשטיין, ישראל ואירלנד.

סיטרואן מבצעת בדיקות אלו בעזרת מערכת PEMS

פליטות מזהמים בנהיגה אמיתית – על הכביש

PHOTO7_308x176

מכונית המצוידת במערכת PEMS (מערכת מדידת מזהמים ניידת – Portable Emissions Measurement System) ננהגת על כביש ציבורי. מערכת ה-PEMS אוספת מידע כדי לוודא כי המגבלות החוקיות על פליטת מזהמים אינן נחצות. המערכת מספקת מידע מקיף, בזמן אמת, של המזהמים העיקריים הנפלטים על ידי הרכב (חנקות, חלקיקים) המידע שנאסף מנותח כדי לוודא כי תנאי הנהיגה ממלאים את דרישות ה-RDE, וכי הפליטות נמצאות בטווח התקין

מילון מונחים

PHOTO8_555x318

•Bureau Veritas

Bureau Veritas  היא סוכנות בחינה, רישוי ובדיקות מעבדה גלובלית. קבוצת PSA יזמה גישה יחודית ומדעית במטרה לספק ללקוחותיה מידע אמין. יוזמה זו יושמה בשיתוף ארגונים לא ממשלתיים – T&E (תחבורה וסביבה) ו-FNE (צרפת, טבע סביבה) – המחוייבים לסביבה ותחבורה ברת קיימא, וגוף רישוי, Bureau Veritas.

• Euro 6

תקני פליטת המזהמים האירופאים מגדירים את סף רמות פליטת המזהמים המותרת בגזי הפליטה של כלי רכב חדשים הנמכרים במדינות החברות באיחוד האירופאי וב-EEA. רמות הפליטה מוגדרות על ידי סדרה של הוראות של האיחוד האירופאי, המגדירות מגבלות ההולכות ומחמירות בהדרגה עבור כלי רכב חדשים.
יורו6 הוא הסטנדרט הנוכחי. הוא מגדיר ערכי מקסימום בגזי הפליטה עבור חלקיקים וחנקות (NOx) הנמוכים יותר מאשר בסטנדרט הקודם, יורו5.
מספטמבר 2018, יורו6 נכנס לשלב שני:יורו 6.2 (euro 6.d-TEMP). הוא קובע ספים נמוכים אף יותר מאשר בשלב הקודם של פליטת חלקיקים זעירים מכלי רכב המצוידים במנוע בנזין.

*מסנן חלקיקים – FAP

מסנן החלקיקים מורכב מליבת סיליקון-קרביד לא אטומה שלוכדת את החלקיקים המזהמים בגזי הפליטה, ואז שורפת אותם ומשמידה אותם אחת לכמה זמן. 

מערכת החידוש של המסנן מנוהלת על ידי יחידת בקרה בעלת יכולת לאבחון עצמי. מסנן החלקיקים מגביר את היתרונות של טכנולוגית HDi בהגנה על הסביבה, וכלי רכב המצוידים במנועי דיזל HDi ומסנן חלקיקים פולטים רמה אפסית של חלקיקים.

• צרפת טבע סביבה

הפדרציה הצרפתית ארגוני טבע והגנה על הסיבה

• NEDC – מחזור נהיגה אירופאי חדש New European Driving Cycle

NEDC הוא מחזור נהיגה, שעודכן לאחרונה ב-1997, ונועד להעריך את רמות פליטת המזהמים של מנועי מכוניות ואת צריכת הדלק של מכוניות נוסעים (לא כולל משאיות קלות וכלי רכב מסחריים).
מכיוון שאינו משקף יותר את אופן השימוש בכלי רכב, הוא הוחלף על ידי פרוצדורת WLTP בספטמבר 2018.

•PEMS – מערכת מדידת פליטות ניידת Portable Emissions Measurment System

מערכת זו מותקנת על כלי הרכב ומנתחת את הרכב כל גזי הפליטה

•RDE – פליטות בנהיגה אמיתית

ה-RDE משלים את ה-WLTP, ובוחן פליטת מזהמים כגון חנקות וחלקיקים הנפלטים על ידי מכונית הנוסעת על הכביש.
RDE מבטיח כי מכוניות יפלטו רמה נמוכה של מזהמים גם בנהיגה אמיתית ולא רק בתנאי מעבדה, מה שמהווה קפיצת מדרגה בתחום פליטות המזהמים מכלי רכב.
מכונית המצוידת ב-PEMS ננהגת על כביש ציבורי כדי לבצע את המדידה.

• SCR – הפחתה קטליטית סלקטיבית Selective Catalytic Reduction

כחלוצה בתחום המנועים הנקיים, קבוצת PSA תכננה ופתחה טכנולוגיה מקורית לטיפול בפליטת החנקות. הפחתה קטליטית סלקטיבית מחסלת את פליטת החנקות (נוקסים) הנפלטים ממנועי דיזל. טכנולוגית ה-SCR מאפשרת להפחית ב-90% את פליטת החנקות וב-2% עד 4% את פליטת ה-CO2.

• Transport & Environment – תחבורה וסביבה

עמותת איכות סביבה אירופאית המתמחה בביסוס תחבורה ברת קיימא

• *WLTP – פרוצדורת מדידה עולמית מתואמת לכלי רכב 

פרוצדורת בחינה חדשה הנותנת מידע ריאלי יותר על צריכת הדלק ופליטת ה-CO2 של כלי רכב, שהפכה לדרישה מחייבת בכל מכוניות הנוסעים מספטמבר 2018. WLTP  מחליפה בהדרגה את פרוצדורת הבדיקה הקודמת, NEDC

שאלות ותשובות

*מהי פרוצדורת תקינה?
זהו סט פרמטרים אחידים , הכולל מחזור בחינה, המשמש לתקינת כלי רכב. כאשר יש פרוצדורת בחינה יחידה, ניתן להשוות בין צריכת הדלק ופליטת ה-CO2 של כלי רכב שונים. ה-NEDC היה בשימוש באז 1992. הוא מוחלף על ידי ה-WLTP מספטמבר 2018.It is a standardised set of parameters, including the test cycle, used for vehicle approvals. Having a single approval procedure makes it possible to compare the fuel consumption and CO2 emissions of different vehicles. The NEDC (New European Driving Cycle) has been in force since 1992. It will be replaced by the WLTP for all vehicle types from September 2018.

*למה מחליפים את פרוצדורת התקינה? 

פרוצדורת ה-NEDC בה נעשה שימוש בעבר כבר אינה מייצרת את הדרך בה הלקוחות שלנו משתמשים בכלי הרכב שלהם. נתוני צריכת הדלק לפי פרוצדורת ה-WLTP יהיו קרובים יותר לצריכת הדלק שיקבלו הלקוחות בשימוש היום יומי ברכב.

*הפרוצדורה החדשה לוקחת בחשבון את משקל האבזור, מה שלא נעשה בעבר. כיצד זה נעשה?

משקל האבזור האופציונאלי נלקח בחשבון בקביעת רמת פליטת ה-CO2 ב-WLTP. זוהי דרישה של הרגולטור. ברשת המשווקים שלנו ובאתרי האינטרנט שלנו יהיה כלי שיאפשר לקבל את פליטת ה-CO2 של הרכב הנבחר על ידי הלקוח בהתאם לאבזור והקונפיגורציה שהוא בחר.

*מה ההבדלים בצריכת הדלק בין הבדיקה לפי NEDC לבין בדיקה לפי WLTP? 

צריכת הדלק בבדיקה לפי תקן WLTP גבוהה בכ-25% עד 30% ביחס לזו המתקבלת בבדיקה לפי תקן NEDC. ההשפעה של מחזור הבדיקה תלויה ישירות בנפח המנוע. במכוניות גדולות הפער קטן יותר מאשר במכוניות קטנות.

*האם צריכת הדלק של המכונית שלי תעלה בעקבות המעבר לתקן WLTP?

לא תהיה לתקן החדש שום השפעה על צריכת הדלק של מכוניתך. ה-WLTP ישפיע רק על נתוני פליטת ה-CO2 של הרכב ביחס לנתונים בתקן NEDC בגלל שמדובר בבדיקה מחמירה יותר וארוכה יותר, כך שה-WLTP משקף בצורה טובה יותר את המצב במציאות. במילים אחרות, ערכי פליטת ה-CO2 הגבוהים יותר משמעם לא צריכת דלק גבוהה יותר, אלא מדידה מציאותית יותר בזכות השינוי באופן בו מכוניות נבחנות.

*מתי תפרסמו את כל נתוני פליטת ה-CO2 החדשים? 

התקנות דורשות שערכי פליטת ה-CO2 בשיטת המדידה החדשה יוצגו החל מהראשון בינואר 2019.