ההיסטוריה של סיטרואן

Légende ci-dessous
ההיסטוריה של סיטרואן

מגלגלי שיניים לדגמים פורצי דרך

עם פרוץ מלחמת העולם הראשונה משנה המפעל את ייעודו ועובר לייצר פגזים, אך עם סיום המלחמה, יורד הביקוש לתחמושת. סיטרואן מנצלת את הטכנולוגיה המתאימה לחזונה ובהשראת פורד והמפעלים בארה”ב, מתחילה לייצר מכוניות בפס ייצור המוני במחירים השווים לכל נפש.
החברה, במתכונתה החדשה, מתחילה את פעילותה ב-1919 ומיד משיקה את הדגם הראשון, Type A. הדגם כולל את כל חידושי התקופה ומחירו כמחצית ממחירם של הדגמים המתחרים המיוצרים בעבודת יד.

כשנתיים אחר כך מיוצרת מכונית מדגם B2 – מכונית הספורט הראשונה המיוצרת בפס ייצור המוני. אנדרה סיטרואן מנהיג גישה מתקדמת של מתן תנאים סוציאליים לעובדים, מתן הנחות ואשראי ללקוחות ושם דגש רב על תחום הפרסום והשיווק וב-1925 רוכש את זכויות הפרסום על מגדל אייפל.

כבר בשנת 1924 מיוצרות 300 מכוניות ליום. בשנות ה-30 פורצת סיטרואן עם טכנולוגיה חדשה ומתקדמת – דגם טראקסיון אוואנט בהנעה קדמית.

לאורך מספר שנים מיוצרות 21 גרסאות שונות לדגם זה.

במלחמת העולם השנייה פועל המפעל תחת המשטר הגרמני ומייצר משאיות לשימוש צבאי, גז וחשמל. הייצור האזרחי מתחדש ב-1948 אז מייצרת סיטרואן את דגם הדה-שבו וזמן ההמתנה לו מגיע עד שש שנים.
החל משנת 1968 ובעקבות משבר הדלק, הפוגע קשות בחברה, משנה חברת סיטרואן את המבנה הארגוני שלה מספר פעמים – בשיתופי פעולה ושיתופי אחזקות שונים עם מספר חברות מעולם הרכב, עד אשר מושלם תהליך רכישתה על-ידי פיג’ו בשנת 1978