סיטרואן בציר הזמן

Légende ci-dessous
סיטרואן בציר הזמן

1913-1917 תחילת הדרך
1913 – אנדרה סיטרואן, מהנדס ו”ממציא” ממוצא הולנדי ובעל שורשים יהודים, מקים מפעל לייצור גלגלי שיניים בפטנט ייחודי.
1917 – עם פרוץ מלחמת העולם הראשונה מסב את המפעל למפעל תחמושת לייצור פגזים. במפעל

מיוצרים 5,000 פגזים ביום.


 

1919 ייצור מכוניות
1919 – בהשראת פורד משנה סיטרואן את ייעוד המפעל ומקימה מפעל לייצור מכוניות בפס ייצור המוני.
סמל גלגלי השיניים, הופך לסמלה הרשמי של חברת סיטרואן.
החברה משיקה את הדגם הראשון –  דגם A. מחירו כחצי ממחיר הדגמים המתחרים והוא כולל את חידושי התקופה.


  1921-1934 אומנות השיווק
1921 – החברה משיקה רכב מדגם B2. דגם ספורטיבי המשווק לקהל הרחב. עד שנת 1927 מיוצרים 89,615 כלי-רכב מדגם זה.
1934-1925 – מגדל אייפל מואר בשמו של המותג למשך 10 שנים.

  1930-1939 חידושים טכנולוגיים
1934 – סיטרואן משיקה את המכונית Traction Avant – כלי-הרכב הראשון אשר כל מרכבו עשוי מתכת ובעל הנעה קדמית.
בין השנים 1934 ועד 1957 נמכרים 759,123 כלי-רכב מסוג זה.

  1939-1947 תכנון דגם “דה שבו”
1939 – החברה מתכוננת להשקתו של הדגם “דה שבו” – “מכונית לכול”. מכונית קלה בעלת עיצוב מינימלי ומהירות נמוכה המתאימה לנסיעה בעיר ובכפר, בשליש ממחיר כלי-הרכב עד אז. השקת המכונית מתבטלת בעקבות פרוץ מלחמת העולם השנייה.
המלחמה פוגעת בביקוש לכלי-רכב אזרחיים. המפעל מופצץ, התכניות מוסתרות והחברה מנסה לשמר את פעילותה על-ידי ייצור גז, חשמל וכלי-רכב צבאיים.

 

1948 דגמים חדשים
עם חידוש הייצור האזרחי, מושק הדגם “דה שבו”. בין השנים 1948 ועד 1990 מיוצרים 3,868,634 כלי-רכב מדגם זה.
דגם H יוצא לדרך – רכב שירות המספק מבנה מקורי, יכולת נשיאת משקל רב ופלדה גלית.
בין השנים 1948 ועד 1981 מיוצרים מעל 490,000 כלי-רכב מדגם זה.


1950-1960 התרחבות עולמית
החברה מתרחבת ופותחת סניפים לשיווק רכביה במדינות רבות, בין היתר באנגליה, בארה”ב ובספרד.


 

1952 רכב ממשלתי
הדגם CV15 הופך לרכב הרשמי של ממשלת צרפת.


  1955 סיטרואן שוברת שיאים
החברה משיקה את הדגם DS19 בתערוכה בפריז. באותו היום נרשמות 12,000 הזמנות.
דגם ה-DS19  האגדי ידוע במיוחד בשל העיצוב האווירודינמי והטכנולוגיה המתקדמת שלו.

  1965-1980 שינוי המבנה ארגוני
1968 – החברה חותמת על הסכם שיתוף פעולה עם מזרטי, יצרנית מכוניות הספורט האיטלקית.
1974 – חברת פיאט, חברת מישלן וחברת סיטרואן מתמזגות על מנת להוות גוף בין-לאומי חזק ויציב.
1978 – חברת פיג’ו רוכשת 89.95% ממניות חברת סיטרואן.

  1981-1989 פריחה כלכלית
1982 – סיטרואן חודרת אל השוק הסיני עם הדגם CXs.
1986 – לאחר מספר שנים של קשיים כלכליים, מתאוששת החברה מבחינה כלכלית ודגמיה הרבים נמכרים בכל העולם.

  1990-2000 דגמים חדשים
1991 – סיטרואן מציגה את המכונית החשמלית הראשונה שלה – Citela.
1996 – סיטרואן משיקה את Saxo היוצרת עניין רב ברחבי אירופה.

  שנות ה-2000 שיאי מכירה
משנה לשנה סיטרואן שוברת את שיאי מכירותיה ומוכרת למעלה מ-1.5 מיליון מכוניות בשנה.
2002 – “דה שבו” נבחרת על-ידי תושבי צרפת כמכונית המאה ה-20.

הדפס שלח לחבר