תקן יורו 6.2

Légende ci-dessous
תקן יורו 6.2

תקני ה”יורו” של האיחוד האירופאי קובעים ספי פליטה שלמכוניות אסור לחרוג מהם. הספים מורדים באופן סדיר, והעדכניים ביותר הם אלו שנקבעו בתקן יורו 6.2. כמו בתקנים הקודמים, תקן יורו 6.2 קובע ספי פליטה לגזים המזהמים הבאים: חנקות (NOx), פחמן חד חמצני (CO), חלקיקי פיח ותרכובות הידרו-קרבון (מימן-פחמן) לא שרופות. התקן אינו קובע מגבלות על פליטות CO2 (דו תחמוצת הפחמן). תקן יורו 6.2 נכנס לתוקף בספטמבר 2017 לגבי דגמי מכוניות חדשים, והופך לתקן המחייב עבור כל המכוניות בספטמבר 2018. יורו 6.2 נקרא גם יורו 6d-TEMP. בינואר 2020 הוא יוחלף על ידי תקן יורו 6.3, הנקרא גם יורו 6d או יורו 6d full.

מנועים חדשים

מגיבים לשינוי בתקן

Photo1_555x318

סיטרואן צפתה את התקנות החדשות: כל הדגמים שלה כבר מתוקננים לפי התקן החדש ועומדים בדרישות של יורו 6.2. בהקשר של פליטת חנקות (NOx), רכבי קבוצת PSA המצוידים במנועי יורו 6.2 עומדים – שלוש שנים לפני הנדרש – בתקן הבא, שיכנס לתוקף רק ב-2020! הדור החדש של מנועי ה-PureTech וה-BlueHDI מאפשרים לסיטרואן להישאר צעד אחד לפני כולם בכל הנוגע לשלב הבא בתקן יורו 6, שיכנס לתוקף ב-2020.

וזה לא הכל

לכניסת תקן יורו 6.2 לתוקף

Photo2_308x176

שני פרוטוקולי תקינה יהפכו לחובה מספטמבר 2018:

  • פרוצדורת בדיקה מתואמת לכלי רכב קלים – WLTP
  • פליטות בנהיגה אמיתית – RDE

יחד עם תקן יורו 6.2 הפרוטוקולים החדשים תורמים להשגת שלוש מטרות:

  • הפחתת פליטות CO2, גז החממה העיקרי האחראי לשינוי האקלים,
  • לאפשר לצרכנים לחזות באופן מדויק יותר, מתוך הנתונים הרשמיים, את צריכת הדלק שיקבלו בשימוש יום יומי,
  • בדיקות מעבדה מקיפות עם מדידות פליטת מזהמים בנהיגה אמיתית לסוגים מסוימים של מזהמים (למשל NOx).

אודות WLTP ו-RDE

מילון מונחים

תקן יורו

תקני פליטות אירופאים, הידועים כתקני יורו ונקבעו על ידי האיחוד האירופאי, מציבים מגבלות על פליטות המזהמים של כלי רכב המורשים לנוע על הכביש.

תקן יורו 6.2 נקרא גם יורו 6d-TEMP. בינואר 2020 הוא יוחלף על ידי תקן יורו 6.3, הנקרא גם יורו 6d או יורו 6d full.

NOx (חנקות), CO2 (דו-תחמוצת הפחמן), חלקיקים, CO (פחמן חד חמצני):

תוצרי הבעירה העיקריים של מנועי בעירה פנימית, שספי עבורם נקבעים בתקנות האירופאיות

WLTP: פרוצדורת בדיקה מתואמת לכלי רכב קלים

ה-WLTP היא שיטה חדשה בתקנון כלי רכב. זו פרוצדורת בדיקה המיועדת לבדוק את צריכת הדלק ופליטת המזהמים ממכוניות.

הפרוצדורה החדשה הזו מציעה תנאי בדיקה מציאותיים יותר מאשר ה-NEDC אותה היא מחליפה, במטרה לספק נתונים מדויקים יותר ללקוחות.

הבדיקות מבוצעות תחת פיקוח של גוף טכני, בצרפת זהו  UTAC, כוללות מחזורי בדיקה תקניים (זמן, מהירות, אבזור, טמפרטורה וכדומה), הזהים לכל היצרנים, ובודקות את פליטות המזהמים וצריכת הדלק של כלי הרכב.

RDE: פליטות בנהיגה אמיתית

בדיקות ה-RDE משלימות את ה-WLTP, ובודקות את כמות המזהמים, כגון חנקות וחלקיקים, שהרכב פולט בזמן נהיגה על הכביש.

בדיקות RDE מוודאות כי המכוניות ישמרו על רמת פליטות נמוכה גם בתנאי נהיגה אמיתיים, ומהוות התקדמות משמעותית במבחני פליטות מזהמים במכוניות.