הטכנולוגיה של סיטרואן

Légende ci-dessous
הטכנולוגיה של סיטרואן

טכנולוגיה

 בטיחות (8)

 מערכת בקרת משיכה חכמה

מערכת בקרת משיכה המתוכננת למנוע החלקה על משטחים בעלי אחיזה גרועה או מכוסי שלג.

מערכת בקרת משיכה חכמה ייחודית זו שומרת על יכולת המשיכה של הרכב בתנאים קיצוניים, ומאפשרת לו להמשיך ולהתקדם באופן מעולה בנסיעה בתנאים קשים. מערכת בקרת המשיכה החכמה, שהיא חלומו של כל נהג, זמינה בדגמי סיטרואן C5, C4 פיקאסו ו-C4 גראנד פיקאסו.

המערכת מסייעת לרכב להתחיל בנסיעה בתנאים קשים. היא מנתחת את כל הפרמטרים, כולל השיפוע ותנאי משטח הכביש (מים/שלג/קרח), ומווסתת את ההנעה המועברת לכל אחד מהגלגלים באופן עצמאי ולסירוגין על מנת לאפשר שליטה בהתחלת הנסיעה בכל מצב.

בעת נסיעה בתנאים קשים, המערכת תבצע את הפעולות הבאות:

– היא תנתח את התנאים, התאוצה, זוויות הגלגלים, השיפוע, האחיזה ומצב הכביש.

– היא תחשב את הדרך הטובה ביותר, בהתחשב בפעולות הנהג, להעביר את כוח המשיכה ולהפעיל את סחרור הגלגלים והבלימה המתאימים.

– היא תבקר ותעריך את השפעת ההוראות של המחשב לרכב, ותבצע תיקונים שמטרתם לגשר בין רצונות הנהג לבין המציאות של תנאי הדרך.

 pic19

תצוגה עלית

באמצעות תמונה וירטואלית המוקרנת ישירות בשדה הראייה של הנהג, מסוגלת מערכת התצוגה העלית המתוחכמת להקרין מידע חיוני כגון נתוני מהירות, דלק וניווט היישר על השמשה הקדמית.

באופן זה קל יותר לנהג לקלוט את המידע, וכך הוא יכול לחסוך שניות חשובות ובנוסף לכך לא להסיר את עיניו מהכביש שלפניו.

תמונה דיגיטלית מוקרנת מלוח המכשירים על השמשה הקדמית באמצעות מערכת אופטית המורכבת מעדשות ומראות. ניתן לכוון את גובה התמונה המוקרנת על השמשה, כך שהתמונה הוירטואלית נראית כאילו היא ממוקמת לא על השמשה עצמה, אלא הרחק יותר לפנים, קרוב לחזית הרכב. כך יכול הנהג להמשיך ולמקד את עיניו בכביש, במקום למקד אותן בכל פעם מחדש לצפייה בלוח המחוונים.

sub2

מכסה מנוע אקטיבי

מערכת מכסה המנוע האקטיבי הזמינה ב-C6 מהווה שיפור משמעותי של בטיחות הולכי הרגל.

במקרה של התנגשות, המערכת מגביהה באופן מיידי את מכסה המנוע של הסיטרואן C6 ב-65 מ”מ, ויוצרת מרווח בינו לבין המנוע שנמצא מתחתיו. כך מסוגל מכסה המנוע לספוג כמות גדולה יותר של אנרגיית הפגיעה ולצמצם את הפגיעה בהולך הרגל. הודות למערכת מכסה המנוע האקטיבי, הפכה הסיטרואן C6 למכונית הראשונה שזוכה לציון המרבי של ארבע כוכבים של Euro NCAP עבור הגנה על הולכי רגל.

 sub3

מערכת למניעת נמנום או חוסר תשומת לב בנהיגה

מערכת התראה על סטייה מנתיב (LDWS) משתמשת במידע הנאגר על-ידי חיישנים אינפרה-אדומים המכוונים אל משטח הכביש, המודיעים לה כשהמכונית חוצה קו לבן מלא או מקווקו.

אם המכונית חוצה את הקו כאשר איתות הפנייה אינו מופעל, יחידת הבקרה מתחילה להשמיע צפצופים. במקביל, מנגנון רטט המותקן במושב הנהג מופעל בצד שאליו המכונית סוטה.

המערכת אינה משתלטת על בקרות הרכב. השליטה נשארת בידי הנהג, ועליו לנקוט כל פעולה מתקנת הדרושה לשם החזרת המכונית לנתיב הנסיעה הרצוי.

חידוש זה מהווה פריצת דרך משמעותית בתחום הבטיחות. הוא אחד הפתרונות שפותחו כדי לפצות על חוסר תשומת לב של הנהג או אובדן ריכוז רגעי.

sub4

מערכת בקרת יציבות אלקטרונית (ESP)

מערכת ESP היא בעיקרה מערכת אלקטרונית שמבטיחה שהמכונית תיסע לכיוון שאליו אתה מכוון אותה.

מערכת בקרת יציבות אלקטרונית (ESP) פועלת יחד עם מערכות ABS, EBD, EBA ומערכת ניהול המנוע. מערכת ESP יעילה במיוחד במצבים של היגוי יתר או תת-היגוי. המערכת מבטיחה היצמדות לכביש ומסייעת להחזיק את הרכב באופן אוטומטי בנתיב הנסיעה הרצוי.

התפקיד העיקרי של מערכת ESP הוא להבחין באבדן אחיזת כביש של הרכב ולהשפיע על נתיב ההתקדמות שלו באמצעות הפעלת כוחות בלימה על גלגל אחד או יותר וכוונון מצב המצערת. מערך חיישנים המותקנים על גלגלי הרכב מזהה כל מקרה של אבדן אחיזה. במצב זה מערכת ESP קובעת את התיקון הנחוץ כדי לשמור על נתיב ההתקדמות של הרכב בהתאם למצב גלגל ההגה, מהירות הרכב ומצב דוושת ההאצה.

מערכת ESP דואגת להבטיח שהשליטה ברכב נשארת בידי הנהג. היא הוכחה כבר כמסייעת למניעת תאונות.

 sub5

פנסי קסנון ראשיים עוקבי פנייה בעלי תפקוד כפול

פנסי קסנון ראשיים עוקבי פנייה בעלי תפקוד כפול ובקרה אלקטרונית משפרים את הראות בפניות

פנסים חכמים אלה כוללים יחידת בי-קסנון אליפטית עוקבת פנייה, שפועלת בצורה ייחודית הן במצב אלומה גבוהה (אור דרך) והן במצב אלומה נמוכה (אור מעבר) כדי להבטיח ראות מעולה בלילה או במזג אוויר גרוע. פנסים ראשיים אלה משפרים את שדה הראייה בכניסה לפנייה ומסייעים לנהג להבחין במשתמשי כביש אחרים ומכשולים אפשריים, לזהות סכנות ולראות את הכביש שלפניו מעט מוקדם יותר.

כשהמכונית מתקרבת לפנייה, הפנסים עוקבי הדרך עוקבים אחרי עיקול הכביש בזווית של עד +/-150. הפנסים עוקבי הדרך הוצגו לראשונה על-ידי סיטרואן בדגם DS כבר לפני 50 שנה, והדור החדש שלהם מנוהל על-ידי יחידת בקרה אלקטרונית המעבדת נתונים המגיעים מחיישני מהירות וזווית היגוי ודואגת לסובב את שני הפנסים. באופן זה מעניקים הפנסים באופן אוטומטי אלומה בעלת עצמה אופטימלית המאירה את העיקולים והפניות בכביש שלפניך.

sub6

גלגל הגה בעל חלק מרכזי קבוע

חידוש של סיטרואן שהופך את הנהיגה לבטוחה יותר בכל המובנים.

החישוק של גלגל ההגה מסתובב באופן רגיל, אולם החלק המרכזי שלו נשאר קבוע במקומו כך שכל מתגי השליטה במערכת השמע, המידע והנהיגה המופעלים מגלגל ההגה נשארים באותו המקום בדיוק. משמעות נוספת של הדבר היא שניתן לתכנן את כרית האוויר כך שתיפתח בצורה טובה יותר מאשר כרית האוויר העגולה שאותה חייבים להתקין במכוניות בעלות גלגל הגה רגיל.

 sub7

חיישן לחץ אוויר בצמיגים

מערכת זו בודקת באופן שוטף את לחץ האוויר בכל ארבעת הגלגלים ומתריעה על צמיג עם לחץ אוויר נמוך מדי או נקר.

כדי לסייע לנהג להשגיח על לחץ האוויר לצמיגים ולהשיג בכך שיפור במונחי הפחתת רעשי הדרך, צריכת הדלק ובלאי הצמיגים, מצויד כל גלגל בחיישן לחץ עם משדר המעביר מידע למחשב מרכזי. אם הלחץ שנמדד אינו תקין, המערכת ממשיכה לעקוב אחרי גלגל זה מדי 5 שניות. במידה ולחץ האוויר באחד הצמיגים יורד אל מתחת לרמה המינימלית, הנהג מקבל התרעה מיידית באמצעות נורית התרעה, הודעת התרעה בצג שבשידה המרכזית וצליל התרעה בודד. במקרה של נקר בגלגל, בצג מופיעה ההודעה “Puncture(s) Detected” (“המערכת הבחינה בנקר(ים)”) המלווה בשלושה צפצופי התרעה והפעלה של התראת STOP.

המערכת מעניקה תרומה חיונית לבטיחות מכיוון שהיא מסוגלת להתריע מבעוד מועד על ירידת לחץ בצמיגים. המערכת בודקת באופן שוטף את לחץ האוויר בכל ארבעת הצמיגים (כמעט מחצית מהבעיות בצמיגים הגורמות לתאונה נובעות מלחץ אוויר נמוך מדי בגלגל).

 sub8 

נוחות (7)

תיבת הילוכים אלקטרונית 6 הילוכים

תיבת הילוכים אלקטרונית חדשנית בעלת 6 הילוכים מספקת רמות גבוהות של הנאת נהיגה ונוחות וכן תורמת לשיפור צריכת הדלק, עם מגוון של אפשרויות חדשניות.

לבחירתך כמה מצבים: במצב “ידני”, באפשרותך להחליף הילוכים באמצעות הידיות על גלגל ההגה או ידית ההילוכים. במצב “אוטומטי” תיבת ההילוכים תבצע את החלפות ההילוכים עבורך, לשיפור נוחות הנהיגה וחיסכון בצריכת דלק.

מערכת סיוע לזינוק בעלייה תהפוך את התחלת הנסיעה בעלייה לנוחה יותר.

דאגנו לכך שהתפעול יהיה פשוט, הודות לעובדה שאין צורך בדוושת מצמד ושההילוך הנבחר יוצג בלוח המחוונים, והענקנו לך תיבת הילוכים מתקדמת לנסיעה נפלאה.

sub9

מערכת מתלים Hydractive 3+

מערכת המתלים Hydractive 3+ מספקת את הרמות הגבוהות ביותר של שליטה לנהג ונוחות לנוסעים.

ראשית, המכונית שומרת על גובה נסיעה אחיד כל הזמן, ללא תלות בעומס (משקל או כוחות), דבר המבטיח לנהג שליטה מלאה. בנוסף, חיישנים אלקטרוניים קוראים את פני הכביש ואת סגנון הנהיגה מאות פעמים בשניה ומתאימים את השיכוך ההידראולי בהתאם, וכך שומרים על יציבה מושלמת.

לרשות הנהג עומדים שני מצבים של מערכת המתלים, המתאימים לרמות שונות של נהיגה: רגילה או ספורטיבית.

sub10

מערכת למדידת מרווח חנייה

סיוע בתמרוני חנייה.

חיישנים המותקנים בפגוש הקדמי והאחורי, מאפשרים מדידת מרווח חנייה, ומיידעים את הנהג אם מקום החניה הפנוי גדול מספיק עבור המכונית.

החיישנים סורקים את אורכו של מקום החנייה כשאתה חולף על פניו בנסיעה איטית. תהליך המדידה מסתיים כשחזית המכונית מסיימת לחלוף על פני מקום החנייה. המערכת משמיעה צפצוף, ועל גבי הצג הרב תפקודי מהבהבת הודעה המציינת אם החנייה במקום זה אפשרית, קשה או בלתי מומלצת.

sub11

סיוע לזינוק בעליה

סיוע בהתחלת נסיעה ובתמרון בשיפוע

מערכת הסיוע לזינוק בעליה מונעת מהמכונית להתדרדר במורד כשאתה מרפה מדוושת הבלמים. לאחר ההרפיה מהדוושה, המכונית נשארת במקומה באופן אוטומטי למשך שתי שניות בקירוב, ומאפשרת לנהג מספיק זמן להעביר את רגלו מדוושת הבלמים לדוושת ההאצה מבלי שהמכונית תדרדר לפנים או לאחור במורד.

הסיוע לזינוק בעליה תורם לנהיגה נטולת מתחים מכיוון שאינך נדרש יותר לתמרן בין דוושות ההאצה והמצמד.

sub12

בלם חנייה אוטומטי

תורם לנוחות ולבטיחות

בלם החנייה החשמלי מופעל באופן אוטומטי בעת דימום המנוע ומתנתק באופן אוטומטי כשאתה מאיץ בתחילת הנסיעה.

במידת הצורך, באפשרותך למשוך את ידית בלם החנייה כדי לעצור את הרכב, לדוגמה בשיפוע, מבלי לדומם את המנוע. במקרים אלה יכול הנהג גם לשחרר את בלם החנייה באופן דומה.

בנוסף לתרומתו לנוחות ולבטיחות, בלם החנייה החשמלי האוטומטי מבטל את הצורך בבלם החנייה הידני הרגיל.

sub13

שמשה קדמית פנורמית

Visiospace או Visiodrive: שדה ראיה מעולה מכל זווית

השמשה הקדמית הפנוראמית, הזמינה לראשונה היישר מפס הייצור בסיטרואן C4 פיקאסו ו-C3 PACK, מעניקה חווית נהיגה חדשנית. היא יוצרת שדה ראייה היקפי רחב להפליא (למעלה מ-80 מעלות בכיוון אנכי) ליצירת רושם של צפייה ב-HD.

בנוסף להענקת שדה ראיה טוב יותר לכל הנוסעים, השמשה הקדמית הפנוראמית מכניסה שפע של אור לתא הנוסעים, ומגבירה את תחושת המרחב בתא נוסעים הפתוח לחלל העולם.

sub14

מטהר אוויר מבושם

מטהר אוויר מבושם לאווירה רגועה בתא הנוסעים.

עם עיצוב התואם לזה של לוח המכשירים, מטהר האוויר המבושם מפזר ניחוח נעים ועדין ברחבי תא הנוסעים. באמצעות כפתור הממוקם על לוח המכשירים, מסוגל הנהג לשלוט בעצמת הניחוח או לכבות את המערכת.

בחר את הבושם המתאים לך מתוך המגוון הגדול העומד לבחירתך.

sub15

סביבה: (3)

טכנולוגיית דיזל

טכנולוגיית מתקדמת להזרקת דלק בלחץ גבוה (HDi) לצמצום פליטות ה-CO2 וצריכת הדלק.

מנועי ה-HDi של סיטרואן משתמשים בטכנולוגיית מסילה משותפת, שבה צינור (“מסילה”) אחד מספק דלק למזרקים בלחץ של עד 2,000 באר. מערכת בקרה אלקטרונית מתאימה את תערובת האוויר-דלק בצורה אופטימלית לתנאי ההפעלה, ומפחיתה משמעותית את צריכת הדלק ופליטות ה-CO2.

מערכת המסילה המשותפת מהדור החדש מציבה רמות דיוק גבוהות, לשיפור היעילות. מנועי דיזל אלה מוכרים באיכויות שמייחדות אותם: אמינות, מהירות תגובה ושפע של מומנט החל מסיבובי המנוע הנמוכים ביותר, נוחות אקוסטית, צריכת דלק נמוכה ופליטת מזהמים נמוכה.

sub16

מערכת מסנן חלקיקי דיזל

מערכת סינון המשמידה את חלקיקי המזהמים בגזי הפליטה

מערכת מסנן חלקיקי דיזל (DPFS) מכילה ליבת סיליקון קרביד נקבובית הלוכדת חלקיקי מזהמים בגזי הפליטה, ואז שורפת ומשמידה אותם. מערכת החידוש של המסנן מנוהלת על-ידי יחידת בקרה שמבצעת גם אבחון עצמי.

מערכת DPFS מגבירה את היתרונות של טכנולוגיית HDi במונחים של הגנה על הסביבה.

מכוניות המצוידות במנועי HDi וב-DPFS הן בעלות פליטת מזהמים השואפת לאפס.

sub17

הקטנת מנועי הבנזין

פיתרון החוסך בדלק ומצמצם את פליטת המזהמים מבלי לפגוע בביצועים

הקטנת המנועים כרוכה בהקטנת נפח המנוע תוך הגברת ההספק הסגולי כדי להקטין את צריכת הדלק וכך את פליטת המזהמים.

הטכנולוגיה מסתמכת על הזרקה ישירה והגדשת טורבו. הזרקה ישירה מבטיחה תרסיס דלק אחיד ותערובת דלק-אוויר מדויקת בתא הבעירה להגברת יעילות המנוע. הגדשת טורבו מעניקה עקומת הספק ליניארית יותר, ללא כל השהייה בהאצה.

מנוע THP 156 ממחיש טכנולוגיה זו בצורה נפלאה. הוא משלב ביצועים חזקים עם צריכת דלק נמוכה וביצועי נהיגה מיטביים עם שמירה על איכות הסביבה.

sub18