תחרויות ראלי

תחרויות ראלי

סיטרואן WRC

מכונית אליפות העולם בראלי סיטרואן DS3 WRC

קומפקטית, דינמית ואגרסיבית, עם כנפיים רחבות, פגושים בעלי עיצוב חדש ומאפיינים אווירודינמיים, הסיטרואן DS3 WRC מתכוונת בבירור לנצח.

השלדה מבוססת על זו של ה-DS3 ועברה שינויים נרחבים כדי להתאימה למערכת ההנעה לכל הגלגלים ולמתלי מקפרסון. כלוב התהפכות מגביר את הקשיחות להבטחת בטיחות הצוות.

הדגם החדש, המותאם לתקנות ה-WRC לשנת 2011, עבר שינויים מקיפים מתחת למכסה המנוע בהשוואה לדגם הקודם שהשתתף באליפות העולם בראלי (WRC). הסיטרואן DS3 WRC מונעת על-ידי מנוע 4 צילינדרים בנפח 1,600 סמ”ק עם הזרקת דלק ישירה ומגדש טורבו. זו הפעם הראשונה שנעשה שימוש בהזרקת דלק ישירה ברמה זו של ספורט מוטורי תחרותי, דבר הפותח אפשרויות חדשות לפיתוח מנועי מרוצים, במיוחד במונחים של צריכת דלק.

המנוע, שתוכנן ונבנה מתחילתו ועד סופו על-ידי Citroen Racing, מפתח 300 כ”ס. תיבת ההילוכים העוקבת (sequential) בעלת 6 הילוכים, המיוצרת על-ידי חברת Sadev, משודכת לדיפרנציאל קדמי ואחורי. התקנות החדשות אוסרות על שימוש בבקרה חצי אוטומטית ובדיפרנציאל מרכזי. לאור מגבלות אלה, פעלו מהנדסי Sadev ו-Citroen Racing כדי להגביר ככל האפשר את הביצועים והאמינות באמצעות שיפור של כל פרט ופרט.

מערכת האלקטרוניקה של הסיטרואן DS3 WRC מסתמכת על הניסיון הרב שנרכש במכונית הקודמת, C4 WRC, שעליה היא מבוססת. צמת החיווט מולטיפלקס (multiplex), היחידות השונות וכל מערכות הבקרה תוכננו על-ידי Citroen Racing. קוד המקור של התוכנה הפנימית הוגש להתאחדות הספורט המוטורי העולמית, FIA, שקיבלה גם גישה למערכות איסוף הנתונים מהמנוע והשלדה.

Citroen Racing מודעת לכך שניתן תמיד לשפר את הבטיחות, ולכן שאפו המהנדסים להגביר את ההגנה על אנשי הצוות ואת נוחיותם לעבר לרמות הדרושות על פי התקנות. לדוגמה, היא פיתחה עבור הרכב מושב מרוצים משלה.

התכנון הקומפקטי של ה-DS3 WRC מעניק לנהגים שדה ראייה מעולה על הכביש. צג LCD צבעוני הממוקם מאחורי גלגל ההגה מציג מידע חיוני (מהירות המנוע, ההילוך המשולב). מחקרים רבים בוצעו לגבי מיקום ידית ההילוכים וידית בלם החנייה, הממוקמים קרוב לכל האפשר לגלגל ההגה. נהג המשנה, שהמושב שלו ממוקם נמוך יותר כדי להנמיך את מרכז הכובד של המכונית, מצויד בצג משלו המותקן על “מנהרת” ההילוכים.

01_Citroën-WRC