קבוצת לובינסקי

קבוצת לובינסקי

החברה המשפחתית קבוצת דוד לובינסקי בע"מ, שהוקמה בשנת 1936 היא אחת מהחברות המובילות בתחום הרכב. מלבד יבוא כלי רכב חדשים מחברת פיג'ו וסיטרואן, חברת לובינסקי מעניקה שירות רחב הכולל ביטוח, ליסינג, אשראי וטרייד.

David_lubinski

חברת דוד לובינסקי בע”מ היא אחת מהחברות המובילות בישראל בתחום הרכב. הקבוצה המשפחתית הנושאת את שם מייסדה שהוקמה ב1936 שהחלה את דרכה ביבוא דגמי המכוניות של חברת פיג’ו, הרחיבה את הליין כשהחלה לייבא גם את רכבי המותג סיטרואן בשנת 1977 בעקבות רכישת חברת פיג’ו 90% ממניותיה.

הקבוצה שמה דגש על שירותיות ועל כן במקביל ליבוא רכבים, התפרסה קבוצת לובינסקי עם עסקיה גם לתחומים נושקים בכדי לתת ללקוח הישראלי את המענה המירבי. אם זה ביצוע טרייד אין בחברת לובינסקי טרייד, רכישת ביטוח לרכב באמצעות חברת לוביט ועד קבלת אשראי עבור רכישת הרכב על ידי חברת עודית.

למגזר העסקי מציעה חברת הליסינג פריים ליס, לקבוצה צי של כ-10,000 כלי רכב למטרת עסקאות ליסינג לחברות קטנות וגדולות במשק כגון: אלקטרה, התעשייה האווירית, יורוקום, ידיעות אחרונות, בנק לאומי ועוד.

בתחום הדו גלגלי והאקסטרים קבוצת לובינסקי משווקת באמצעות חברת ד.ל.ב מוטוספורט את קטנועי פיג’ו, קטנועיKTM , אופנועי PEUGEOT וטרקטורוני POLARIS.

משרדי הנהלת חברת לובינסקי שוכנים במתחם העסקים שורק אשר בראשון לציון. מלבד המשרדים, המתחם כולל את מרכז התצוגה הראשי למכירת דגמי רכב חדשים, את המוסך המרכזי, מרכז החלפים הארצי ומחסן ערובה המכיל כ-2,000 כלי רכב. מרכזים המציעים שירות מלא של מכירה וטיפול ניתן למצוא גם בירושלים ובבאר שבע. מוסכי החברה הללו היו הראשונים בישראל שזכו לתו התקן ISO9002

בתל אביב ובראשון לציון ממוקמים סניפי מכירה מרכזיים לדגמי רכב חדשים.

רשת המכירה מונה עוד 13 מרכזי סוכנויות מכירה ורשת השירות כוללת את שלושת מוסכי שרווד ו-42 מרכזי שירות מורשים ברחבי בפריסה ארצית. כל מרכזי השירות מצוידים במיטב המכשור ונמצאים בקידמת הטכנולוגיה העולמית, כולל תקשורת און-ליין למרכז השירות העולמי של היצרנים בחו”ל.

עסקי חברת לובינסקי התרחבו עם השנים  גם לייצור, יצוא, יבוא ושיווק חלפים. תחת חברת SCM MORASCO  וחברת IMC העוסקת ביציקת אלומיניום בגרביטציה ושיווק חלפים לתעשיית הרכב העולמית. קבוצת לובינסקי היא בעלת השליטה בחברת יבוא המצברים טלרון המייצגת בבלעדיות את חברות המצברים הגדולות בעולם : Varta, Tab, Exide, Tuder, Optima ואת חברת השמנים הבינלאומית Total. תחומי עיסוק נוספים של קבוצת לובינסקי כוללים בין השאר גם בית ספר למכונאים שהוקם ב1979 בשתוף עם רשת המכללות המקצועיות “אורט”, בעלות על בית צרפת, בניין משרדים מפואר בתל אביב, במסגרת הפרטת הבנקים, רכשה ב-19933 חמישית ממניות בנק איגוד. כמו כן, הקבוצה נעשתה שותפה בחברת ההשקעות זינגר ברנע.

דוד לובינסקי שמר על הצביון המשפחתי של החברה, צירף בשנות השישים לצוות שני חתניו, משתי בנותיו: פנחס זכאי ז”ל ויצחק מנור. מנור וזכאי כיהנו שנים רבות בתפקידי מפתח בחברה ובמסירותם הרבה הכניסו בחברה שינויים לאורך השנים ותרמו רבות להתפתחותה ולשגשוגה. למעשה, עד היום זוהי חברה משפחתית והדור השלישי כבר מעורב בהנהלת החברה: יצחק מנור משמש כיו”ר החברה, ובשנים האחרונות משמש הנכד, דורי מנור, כמנכ”ל החברה.

חברת לובינסקי מעסיקה כיום כ-700 עובדים.

דוד לובינסקי האיש, סיפור חייו של אגדה מוטורית.

דוד לובינסקי נולד בפולין ב1911 ועלה לישראל עם משפחתו ב1925. הוא סיים תואר מהנדס אלקטרו-מכניקה בלימודים אקדמיים בארץ ובצרפת ועם שיבתו לישראל בתום לימודיו החל את דרכו בעולם הרכב. באותה התקופה עסק בשיפוץ מכוניות משומשות של הצבא הבריטי שנמכרו לבעלי יכולת מאחר ולא ניתן היה לייבא כלי רכב חדשים לישראל. בשנת 1936, בוטל האיסור ודוד לובינסקי הצעיר נטל חלק בהיסטוריה המוטורית המקומית כשהקים סוכנות  משנה של פיג’ו, מותג רכב אליו נחשף בשהותו בצרפת והתאהב בדגמי במכוניות. אחת המכוניות שייבא ארצה באותה תקופה היא הפיג’ו 202, שנמכרה תמורת 165 לירות מנדטוריות, שווה ערך לכ5000 ש”ח בימינו.

עם צמיחת החברה והתרחבות עסקיו דוד שמר על יושרה, מקצועיות, נאמנות למותג ובעיקר ללקוח, תכונות שבזכותן רכש את אמונם של בעלי חברת פיג’ו שהעניקו לו את הזיכיון הבלעדי ליבוא הרכבים ואחר כך גם דגמי מכוניות סיטרואן. בשל תרומתו לופועלו לקידום הקשרים הכלכליים בין ישראל לצרפת קיבל מממשלת צרפת מספר תארי כבוד ביניהם מסדר לגיון הכבוד.

דוד לובינסקי שנפטר בשנת 1998, בהיותו בן 87, נחשב לאגדה מוטורית ישראלית עוד בחייו. הוא נטל חלק פעיל בהקמת ענף הרכב המקומי ובמסגרת פועלו שימש כחבר ועד יבואני הרכב וכן כנשיא לשכת המסחר ישראל-צרפת. עד שנותיו האחרונות הקפיד להגיע למשרד יומיום, ולהיות מעורב בנעשה בחברה. “סוד ההצלחה”, נהג לובינסקי לומר, “הוא בעבודה קשה. תמיד עבדתי קשה, שעות רבות של מעורבות אישית ואכפתית”.

האגדה והרוח החיה של קבוצת לובינסקי אמנם כבר לא עימנו, אך המורשת, החזון והרוח שהנחיל לממשיכי דרכו באימפריה המשפחתית המצליחה, יישארו תמיד, עם ההבטחה כי המכוניות של פיג’ו וסיטרואן ימשיכו לנוע בביטחה בכבישי ישראל גם בשנים הבאות.

קבוצת לובינסקי אימצה ערכים המנחים אותה בדרך ליעדים ששם לעצמו דוד לובינסקי בתחילת דרכו “להיות חברת הרכב המשפחתית בין שלוש הגדולות בישראל, המעניקה שירות בסטנדרט יוצא דופן ומהווה מקור לגאווה וחוסן לעובדיה, לקוחותיה וספקיה” הפילוסופיה העסקית מיום היווסדה של הקבוצה דוגלת במצוינות, תוך התמקדות בלקוח על ידי חשיבה חדשנית, מענה מקיף לצרכיו ושאיפה לאיכות שירות מעולה. הזדהות מלאה ומעורבות אישית עמוקה מאפיינות כל אחד מהעובדים המועסקים בחברה.

כבוד לאדם, מקצועיות, שירותיות, הוגנות ויושר, שייכות וגאוות יחידה, יוזמה וחתירה לשיפור מתמיד.