April 8, 2019

פודיום רביעי ברציפות ל-C3 WRC

כאשר אוג'יה ואינגרסיה מסיימים במקום השני בקורסיקה!

העקשנות של סבסטיאן אוג'ייה וג'וליאן אינגרסיה וחוסר הנכונות שלהם להרים ידים עזרה להם להשיג פודיום שלישי העונה בקורסיקה, והפודיום הרביעי בארבעה מרוצים עבור קבוצת הראלי של סיטרואן טוטאל. המקום השני, אותו השיגו בעבודה קשה, מביא אותם למרחק של שתי נקודות מהמקום הראשון בטבלת דירוג הנהגים. אספקה לפי וז'אן פרם סיימו במקום השביעי, ועזרו לסיטרואן להתבסס במקום השני בטבלת דירוג היצרנים, תוך שהם צוברים קילומטרים חשובים על אספלט ב-C3 WRC.

לאחר שבתחילת היום הובילו בפער של 5.1 ש’ בלבד על הצוות שאחריהם, סבסטיאן אוג’ייה וג’וליאן אינגרסיה חיזקו מיד את אחיזתם במקום השלישי על ידי הגדלת הפער לכמעט שלושים שניות עד סוף קטע SS13, הסטייג’ הראשון והארוך ביותר (31.85 ק”מ) של היום. ב-Power Stage, שנערך בנוף האידילי של עמק Fango, עם המים הכחולים והצלולים של הים התיכון כרקע, הצוות הצרפתי הפגין שוב את רוח הלחימה שלו והשיג את הזמן החמישי בטיבו ואסף נקודת בונוס. אירוע לא צפוי בקטע הסיום גרם לכך שהם קודמו למקום השני – מה שאפשר להם לצמצם את הפער על מוביל טבלת הנהגים לשתי נקודות. המשמעות של כך היא שהם לא “יפתחו את הציר” במרוץ הבא בארגנטינה (25-28 באפריל).

לאחר שנאלץ להתמודד עם בעיות בסט-אפ של הרכב בקטע הפתיחה, ומבלי שיוכל לסדר את הבעיות כראוי מכיוון שלא היה זמן לטיפולים בין המקצים, אלופי העולם שש-פעמים עשו כמיטב יכולתם במצב שנוצר, וסיימו את היום במקום השישי, 10.2 ש’ בלבד מהמקום הרביעי. הם עשו מאמץ הירואי ביום הבא בשני המעברים בקטע הדרוג החדש ב-Castagniccia, מנצלים עד תום את אינסטינקט התקיפה שלהם על הכבישים המלוכלכים והבלויים, ואת היכולת שלהם לבצע רישומי מרוץ טובים במעבר הראשון במהירות מלאה, כדי להשיג את הזמן השלישי בטיבו במעבר הראשון והשני בטיבו במעבר השני. שני ההישגים הללו, במיוחד, אפשרו להם לטפס אל המקום השלישי כשלפניהם נותר רק קטע הסיום הקצר.

הסיום במקום השני ב-C3 WRC הוא הפודיום השלישי שהשיגו סבסטיאן אוג’ייה וג’וליאן אינגרסיה השנה מתוך ארבעה מרוצים. צוות של קבוצת סיטרואן טוטאל סיים באחד משני המקומות הראשונים בכל ארבעת המרוצים השנה, עם ניצחונות במונטה-קרלו ומקסיקו (אוג’ייה – אינגרסיה) ומקום שני בשבדיה (לאפי-פרם) וקורסיקה. הישגים אלו הביאו את הקבוצה למקום השני בטבלת אליפות היצרנים.

גם לאפי ופרם נאבקו בסט-אפ של ה-C3 WRC שלהם, ובמהרה מצאו את עצמם במצב שבו הסיכוי שלהם לסגור את הפער לחבורת החוד קלוש. הם החליטו לכן לבדוק בקטעים שנותנו מגוון סט-אפים ל-C3 WRC כדי להעשיר את הניסיון שלהם עם המכונית על אספלט. ההתמדה שלהם זכתה לגמול עם מקום שביעי בסיום, שתרם תרומה נאה לדירוג הקבוצה בטבלת אליפות היצרנים.