July 10, 2017

סיטרואן פיקאסו
משפחתית באקסטרים

סיטרואן פיקאסו <BR> משפחתית באקסטרים

מי שתכנן את הפיקאסו הזה בסיטרואן, הוא ללא ספק הורה לילדים, אחרת אין לי דרך להסביר את התוצאה המוצלחת הזו והירידה לפרטים שעושים את השימוש לכל כך חכם, נוח ונעים. ומאחר ובסיטרואן מדובר, זה היה הרי לגמרי צפוי למצוא מושבים על גבול כורסת סלון, נוחים ומפנקים שנעים לשקוע בהם לאורך מאות קילומטרים. מערכת מולטימדיה עם מסך מגע גדול מספקת לנו מוזיקה חרישית (“ששש… אתה תעיר את הילדים..”) ובכלל כל תא הנוסעים של הפיקאסו הזה מעוצב כמו חללית.

“אז מה אתם עושים עם הילדים בקיץ?”, זו שאלת המחץ בשיחות הסלון האחרונה שזוגתי ואני נכחנו בה. אחריה ולפי הסדר, כל הזוגות שמסביבנו ירו לאוויר בחצי שחצנות חצי גאווה, את יעדי הכיבוש המתוכננים שלהם לקיץ הרקוב, הדילים הבלתי אפשריים שהם ורק הם עלו עליהם מבלי שאף אחד אחר ידע על קיומם ועל מלון הבוטיק במרינה שאף אחד לא חשב שיש שם יותר מאשר מהגרים מהמזרח התיכון ומסעדות דגים.

חיוכי הקנאה ששחררנו לסובבים אותנו במקום מילים, ולמבטים הנבוכים שהחלפתי עם הצמודה, הזכירו לנו שלמרות שהחופש אוטוטו מעבר לפינה, לא תכננו דבר. שוב. תמיד דוחים ודוחים ובסוף מגיעים לרגע האחרון בלי שום תכנית או יעד מוגדרים וכשמנסים סוף סוף כן ליזום משהו מהר מאוד מסתבר שהכל כבר מלא-מוזמן-אין מקום וכאילו שלא די בכך, אז מגיעים מהעבר השני של קו הטלפון גם דברי תוכחה על גבול הביקורת המרומזת “חבל שנזכרתם כל כך מאוחר”. תודה, באמת זה מה שהיה חסר לנו להרגשה הטובה. אז גם השנה לא יהיה ביקור אצל הסבא בניו-יורק, לא מלון בוטיק באי יווני ואפילו לא צימר (שלא לומר חושה) באמצע שום מקום ברמת הגולן. כנראה שגם השנה נתעורר בבוקר החופש הגדול ורק אז נחליט מה נעשה, מהיכן נגרד ימי חופש וכמה זה יעלה לנו ובסוף, כמו תמיד, נידחס למשפחתית הצפופה בלי הרבה צפיות ונקווה לטוב.

pICASSO

אבל גדולה עלי המחשבה כעת לתכנן חופשה, בטח שאחת כזו עם הילדים. רק המחשבה שצריך לבלות עמם כמה שעות ברכב מכבה לי את החשק להוציא את הקרחונים של הצידנית מהמקפיא. אם מלחמות בין מדינות היו מתחילות באותה מהירות ועל אותן סיבות טיפשיות כמו אלה שמציתים ריבים בין הילדים במושב האחורי, העולם היה משמיד את עצמו 7 פעמים. בשעה. והאמת, אני מבין אותם. הם מעוכים כתף ללחי במושב האחורי של המכונית שמישהו אמר לנו שהיא “משפחתית”, ליד כפות הרגליים שלהם יש תיקי בגדים וכלבה בגודל בינוני שכל הזמן חם לה. תוסיפו לזה שקיות בגדים, כריות ושמיכות על הברכיים כי הבגאז’ התמלא מהר מדי למרות שלתוכו הוכנסו בקושי שני תיקים ועגלת טיולון. קמפינג ושאלוהים יעזור לנו.

Thomas Brémond @ Dream On Productions

אמנם לעולם לא אזכה בתואר ‘גדול המתכננים’, אבל לפעמים המזל מצליח לשחק לנו, שכן רגע לפני שיצאנו לטיול המשפחתי צפונה, התקבלה המשימה- לקחת את הפיקאסו של סיטרואן למבחן.

אני יכול להישבע שראיתי נורה נדלקת מעל ראשי, וההסבר כי מוביל משפחות זה עבר לאחרונה מתיחת פנים ועדכון חשוב היו לתירוץ בלבד כדי לקפוץ על ההזדמנות.

נקפוץ מעט קדימה בזמן. איפשהו באמצע כביש 6, זוגתי ואני שמנו לב לשקט החריג ששורר ברכב. כן הרכב שקט ומבודד לרעשי הסביבה, הרוח והמנוע גם במהירות תלת ספרתית, אבל לא לזו הכוונה. אין ריבים. לרגע נבהלנו שאולי שכחנו אותם באלונית אבל לא, השלישיה מאחור פשוט ישנה שנת ישרים. לכל אחד מהם מושב עצמאי ומרחב מחיה אישי נדיב, רגליהם חופשיות, על אחד משני מהמגשים המתקפלים נח הטאבלט ואפילו הכלבה שתמיד חם לה נוחרת בשלווה. מדהים. מאחורי הילדים נמצא תא מטען ענק שהכיל ממש את הכל ועוד נשאר מקום לציוד לחופשה הבאה. נפלא. הדרך נמשכת, אנחנו מלפנים נהנים סוף סוף מישיבה נוחה ואולי בפעם הראשונה גם מצליחים להבחין בנוף שמשני צדי הכביש. בחיי שתמיד חשבתי שכביש 6 הוא לא יותר מרצועת אספלט עם רעשי רקע בלתי פוסקים מאחור.

 

C4 PICASSO 2016 ESSAIS PRESSE

מי שתכנן את הפיקאסו הזה בסיטרואן, הוא ללא ספק הורה לילדים, אחרת אין לי דרך להסביר את התוצאה המוצלחת הזו והירידה לפרטים שעושים את השימוש לכל כך חכם, נוח ונעים. ומאחר ובסיטרואן מדובר, זה היה הרי לגמרי צפוי למצוא מושבים על גבול כורסת סלון, נוחים ומפנקים שנעים לשקוע בהם לאורך מאות קילומטרים. מערכת מולטימדיה עם מסך מגע גדול מספקת לנו מוזיקה חרישית (“ששש… אתה תעיר את הילדים..”) ובכלל כל תא הנוסעים של הפיקאסו הזה מעוצב כמו חללית.

השמשה הקדמית הענקית שנמתחת עד מעל לראשי וחלונות הצד המוגדלים מזכירים את עמדת הפיקוד של האנטרפרייז והמתלים בולעים את הכביש מתחתינו ללא קשר לאיכות הסלילה. סיטרואן בהחלט מקיימים את ההבטחה על הנוחות הבלתי מתפשרת בפיקאסו הזה.

אבל מה שלא ציפיתי למצוא בפיקאסו ולא ציפיתי לקבל ממנו היה כוח והנאה. נתחיל מהכוח – הסיטרואן הזה מצויד במנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר טורבו שמפיק 165 כ”ס. זה המון כוח, הרבה ביחס למובילי המשפחות שעוד נשארו בישראל, אבל גם 24.4 קג”מ של מומנט וזה כבר מסביר את הנחישות שבה הצרפתי הזה מאיץ קדימה בתגובה למעיכת הדוושה הימנית. למרות שהרכב היה עמוס לגמרי באנשים וציוד בזמן המבחן, הצלחתי למדוד לו פחות מעשר שניות מעמידה ברמזור ל-100 קמ”ש ו-8 שניות בהאצה מ-80 ל-120 קמ”ש כהמחשה לכמה מהר הוא מסוגל לטרוף עקיפות. ולעקיפות זריזות, למי שעדין לא הפנים, ישנה חשיבות בטיחותית עצומה.

מה שכל כך עוזר למנוע הזה למצות את יכולתו היא תיבת הילוכים אוטומטית עם 6 יחסי העברה שפיג’ו שדכו לו היישר מ-AISIN היפנית. ההילוכים עוברים חלק זה לזה והתיבה מגיבה מהר לדרישה להורדת הילוכים לשם האצה או לשמירה על שיוט נינוח וחסכוני. אם כבר נגענו בנוזל היקר, הפיקאסו הדהים אותנו בחסכוניות שלו – קצת פחות מ-15 קילומטרים לליטר למרות שכאמור הרכב מלא והנחישות שבה תקפנו את העליות הארוכות בהן נתקלנו בדרכנו.

רמת הגולן גם גדושה בכבישים משובחים שבמבחנים שלנו אנו נהגים לפקוד שוב ושוב, בעיקר עם מכוניות ספורטיביות ועכשיו ודאי תשאלו את עצמכם על מה אני שח, שהרי אני יושב מאחורי ההגאים של חללית מיניוואנית גדולה ולא איזו הוט-האץ’ עצבנית. אז זהו שאני שמח ששאלתם, כי הפיקאסו הזה לא רק נוח, אלא גם מרגיש בנוח כשהכביש מתעקם ומתפתל לפניו. המתלים שלו מכוילים על הצד הרך, רך אבל לא רכרוכי והם מרוסנים במידה איכותית לא פחות. ההגה שלו מהיר וחד, הבלמים חזקים ועמידים ואחיזת הכביש מצוינת ופתאום הוא נראה יותר כמו מיניוואן ספורטיבי ועתיר כישרונות. מיניוואן ספורטיבי? למה לא בעצם? הילדים בינתיים התעוררו ובמקום צרחות מהם ומהאישה להוריד קצב רגע לפני שהם מקיאים, השמחה מאחור הייתה גדולה לנוכח כוחות ה-G שדחפו אותם מצד לצד.

בניגוד לכל השנים הקודמות, הפעם החופשה שלנו החלה בשתי רגליים ימניות. התכנון המינימאלי שאיים להפריע, נכנע למתכננים והיוצרים של הסיטרואן פיקאסו וסוף השבוע המשפחתי היה מושלם. כולם הגיעו נינוחים ורגועים הביתה וזוגתי הנפלאה, שדבר לא נעלם מעיניה, הצליחה להקדים אותי כשאמרה – “זו באמת מכונית משפחתית. מכונית למשפחה. הרבה יותר משלנו”. היא לא טועה. נהפוך הוא, היא לגמרי צודקת, כי במחיר של 132,900 שקל לפיקאסו עם 5 מושבים נפרדים, הרכב הזה מעניק תמורה גדולה לאין ערוך לעומת כל מכונית “משפחתית” סדאן אלף-שש-מאות-אוטומטית-בליסינג שמסתובבת בשוק. הפיקאסו הוא פשוט רכב מקסים ויעיל.