January 25, 2018

סיטרואן: חזרה לניצחון

ניצחונם של כריס מיק/פול נאגל והשגת המקום השישי של סטפן לפבר/גאבין מורו אפשרו לקבוצתCitroën Total Abu Dhabi WRT להשיג את תוצאתה הטובה ביותר מתחילת השנה. הקבוצה, המנוהלת על ידי איב מוטון הצליחה להמחיש את יכולותיה של C3 WRC על כל סוגי תוואי השטח השונים בראלי המעורב היחיד שהתקיים השנה ולהפגין את תוצאותיה של עבודת ההכנה האינטנסיבית שבוצעה בחודשים האחרונים.

10/10/2017

ניצחונם של כריס מיק/פול נאגל והשגת המקום השישי של סטפן לפבר/גאבין מורו אפשרו לקבוצתCitroën Total Abu Dhabi WRT להשיג את תוצאתה הטובה ביותר מתחילת השנה. הקבוצה, המנוהלת על ידי איב מוטון הצליחה להמחיש את יכולותיה של C3 WRC  על כל סוגי תוואי השטח השונים בראלי המעורב היחיד שהתקיים השנה ולהפגין את תוצאותיה של עבודת ההכנה האינטנסיבית שבוצעה בחודשים האחרונים.

ראלי ספרד הוזנק ביום שישי בבוקר והקטע התחרותי הראשון נקבע לנסיעה בשטח. מכיוון שכך, לסדר הזינוק של המכוניות היתה חשיבות רבה ואילו קצב שחיקת המסלול לאור המכוניות הרבות שעברו בו היווה גורם בלתי ידוע וחשוב.

דווקא בגלל תנאי הדרך נוצרה משוואה מורכבת התלויה בין היתר בתנאי הקרקע והאחיזה, בטמפרטורה החיצונית, בשיעור הלחות ובסוג הצמיגים שנבחרו כדי להתמודד עם התנאים. המשוואה לא נפתרה ולכן המרוץ הפך במהרה לתחרות צמודה בין תריסר נהגים!

בין הנהגים הללו נמנה גם כריס מיק. לאחר קביעת הזמן המהיר ביותר בקטע התחרותי השני ניצב מיק במהלך היום במקום החמישי, וזאת למרות שתרכובת הצמיגים הרכה הושפעה מן החום בקטעי הנסיעה על אספלט בקטע הדרך החמישי, טרה אלטה. למרות זאת, הבריטי היה שוב המהיר ביותר בקטע החמישי והעפיל למקום השלישי בדירוג הכללי, כשהוא מפגר בשלוש שניות אחרי המוביל.

במקביל, סטפאן לפבר, ששב להתחרות לאחר היעדרות ארוכה התאמץ להשיג נקודות במסלול החדש והבלתי מוכר. לאור נהיגה נקיה ונטולת טעויות הצליח הנהג הצרפתי הצעיר לצמצם פערים מול הנהגים המובילים במחציתו השניה של היום הראשון ובסופו ניצב במקום התשיעי בדירוג. לאור הזמן שצבר יכל לפבר להרשות לעצמו לנהוג בזהירות ולהגביל את הסיכונים למכונית בקטעי המסלול הקשים. בהמשך היום הצטמצמו משמעותית הפערים בין המתחרים, אך עם זאת, רכב הקבוצה המובילה נפגע בקטע 12 ומיק שב לפארק בפער של 13 שניות מאחורי סבסטיאן אוגייר ו – 14.5 שניות מאחוריאוט טאנאק.

אחרי הפסקת טיפולים ארוכה של שעה ורבע, שבמהלכה התאימו המכונאים את המכוניות לנהיגה על אספלט, נמשך הראלי על הכבישים הרחבים והמהירים של קטלוניה. למרות הגשם שירד בקטע המיוחד השביעי, כריס מיק קבע את הזמן הטוב ביותר, ונטל את ההובלה. בתום הקטע הבא היתרון שלו על יריביו עמד כבר על 15 שניות.

הודות לכך, הוא יכול היה להרשות לעצמו לא לקחת סיכונים בקטעים המסוכנים יותר. עד סוף היום, היו הפערים בין המובילים קטנים מאוד, ובסופו של היום מצא את עצמו מוביל בפער של 13 שניות על סבסטיאן אוז’יה ו-14.5 שניות על מאחוריאוט טנאק.

בדומה ליום הקודם, גם ביום השני נאלץ סטפאן לפבר להתחיל את היום בלמידה של המסלול ובנהיגה איטית ורגועה יחסית. בהמשך, בקטע השני לפבר ניצל את הניסיון שרכש כדי להעלות את הקצב, בלי לטעות, ובסוף קטע הנהיגה השני ניצב לפבר במקום השמיני בדירוג.

יום המרוץ השלישי (יום ראשון) כלל שישה קטעי נהיגה נטולי ליווי צוות טכני. כריס מיק, שנהג ב C3 WRC  –  מספר 7 בקטע הנהיגה ה14 שהיה חשוך השיג את הזמן הטוב ביותר,

וגם בשני הקטעים שאחריו, שבסופם הוא הגדיל את הפער ל-23.9 שניות.

הבוקר התחיל היטב גם עבור סטפאן לפבר, שהחל במרדף אחרי מכוניתו של מאדס אוסטברג. לפבר השיג זמן זהה לזה של הנורבגי בשלב ה – 14, והיה מהיר ממנו בשני השלבים הבאים והגדיל את הפער ביניהם ל – 16 שניות. במקביל, פרישתם של הנהגים לאפי ונויביל העלתה אותו למקום השישי הכללי.

בהמשך הואט קצב ההתקדמות עקב תקלה קלה במערכת התגבור ההידראולי ועקב איבוד קשר רדיו בקטע הדרך לפני הקטע האחרון, לכן נאלץ לפבר להסתפק בהגנה על המקום השישי בדירוג.

לאחר השגת הזמן הטוב ביותר בשני מקטעי דרך נוספים שהביאו להשגת הזמן הטוב ביותר בשמונה מתוך 19 קטעים מיוחדים השיג מיק את המקום השני בדירוג, לפני שטיפס על גג ה- C3 WRC שלו כדי לחגוג את הניצחון!